madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Vackert väder, kompishelg och stortur.

Av paula Johnsson - 22 februari 2009 19:22

Ja, vädret har ju varit lite växlande, men visst är det vackert när snön ligger kvar på träden?!


Här mumsar hästarna lunch i snön, skönt när marken är frusen och ingen lera!


Och Venus, Å! vad jag är spänd på  att börja med henne nu efter hon har blitt av med sitt föl, skall ge henne lite tid emellan, sen är det dags, får se vad det kan bli av henne, kanske nya ledar hästen?!



På Fredagen var det Göteborgs horseshow och det är ju alltid lika trevligt, var där med karin och Lina som jobbat här hos mig för ett par år sen, 4 räknade vi ut jag och Karin, ja, jag går in på sjunde verksamhetsåret nu, tiden den går...

Och Maggie och Susanne var också med, boeende annars  i Uppsala och Södertälje, vi var alla fyra på Island tillsammans för tre år sedan .

Sååå roligt det var att träffas tjejer, det får vi göra om!

Där inne träffade man ju som alltid massa känningar, det var jättekul, och så roligt att kika runt på mässan, en liten sadelkräm och ett litet glittrigt pannband till nån häst, som skall till tävlning slant det ju allt ner i kassen.

Lika trevligt var det ju att titta på dressyren och självklart kammade ju Jan Brink hem alltihop!

På Lördagen träffades vi igen jag och tjejerna nu för en liten tur i skogen med fika och allt, inte ofta jag hinner med en kompistur skall jag säga, Jättekul och sicket väder! Tyvärr kunde inte Lina i dag, men vi hoppas på fler tillfällen Lina!

Pigga glada hästar, och strålande vit snö, glada skratt och galopp och tölt i mängder!

Här intas det lite fika i skogen, varm choklad kaffe, macka och muffins, mmmm.



Ja, jätttrevligt verkligen!

Här kommer vi hemspringandes och katla blir bara bättre och bättre, börjar få en bra överlinje, och bär sig väldigt väl nu, i o me det så lyfter hon ju sig fram på ett annat sätt och såååå mycket energi! Härligt!

Tack för trevligt sällskap tjejer, det får vi göra om!



Här tar Karin täten och ja, de gamla takterna sitter kvar!



På kvällen var vi hembjudna till Karin alla, och där avnjöts en supergod middag, och dessförinnan bastu med lite kall dricka. tack karin för en jättetrevlig kväll, nästa gång får det bli tunna hemma hos mig!


I dag Söndag har vi haft stortur här, 16!!! Ryttare med hästar har vi varit ut e i dag! Underbart väder, tölt i nysnö, de ni!!

Det var Mikael som fyllde 20 år, och kalaset började på hästryggen, ett gott gäng var här och prövade på islandshästridning i snön, det var olika åldrar och den minste lille Linus var bara 5 år, men tuff och glad.

Här har vi födelsedagsbarnet och återigen stort Grattis!



Här lämnas lite information och Matilda är idel öra. Bra!


Och ja alla lyssnade bra!




Här är utdelning av hästar ch ja, alla har snart fått varsin, och, ja, jag hade räknat rätt.....Hmm, det är inte alltid kan jag avslöja!



Här sätts lille Linus säkert i sadeln och får hjälp av Lisette.



Och sen bär det av i full fart, alla var jätteduktiga, och jag fick ju hra sen att alla var helnöjda, Kul!



Lite senare på turen så bestämdes dock en liten uppdeling, så barnen fortsatte med migpå en liten skogspromenad, medans de vuxna följde med Lisette och Alexandra, och det blev så bra så.

Jag vill gärna rida mer fröken  sa Linus och Niklas, och ja, det tar vi som gott betyg! Varmt välkomna tillbaka och hoppas du var nöjd med födelsedagsgåvan  från din familj och vänner Mikael!



Ja, gott folk, nu bär det av med transport för mig och Katla till Strömsholm i morgonbitti  på lite vidarutbildning, skall bli så skoj, lärorikt och spännande, självklart har jag stoppat ner kameran, hörs på Torsdag igen, Kram Kram MadkullaPaula

 
 
Ingen bild

20-åringen

22 februari 2009 20:32

Det kan jag intyga att vi tyckte det var kanonkul allihopa! Niclas och Linus planerar redan för ridläger nu, de tycks ha fått mersmak. Tack för att ni gjorde min dag bra och lycka till i framtiden! Vi ses säkert igen!
-- Mikael

 
Ingen bild

Paula

22 februari 2009 21:05

Kul och höra och ni är så välkomna tillbaka/Paula

 
Ester Broméll

Ester Broméll

22 februari 2009 21:06

Men var roligt det måste har varit med ett Islandsreunion!!
Tråkigt att jag inte kunde vara med!!..
Du får hälsa tjejerna ifrån mig!! :D
Kramar.

http://hest.bloggagratis.se

 
Ingen bild

MadkullaPaula

23 februari 2009 07:49

Hej ester, ja vi saknade dig!! Kramar.

 
cia

cia

23 februari 2009 14:57

Hoppas det går bra för dej å katla :)

http://ishestar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards