madkullensislandshastar

Alla inlägg den 26 februari 2009

Av paula Johnsson - 26 februari 2009 19:17

Nu är jag hemma igen, lååång bilfärd fram och tillbaka, 7 timmar dit och 6 timmar hem, men Puhhh! Inga broar till hallstahammar, skönt!

Ja, Strömsholm är ju Sveriges svar på Hólar, så fint och propert och riktigt riktigt mycket med kunskap och enormt fina trämingsmöjligheter och byggnader.

Jag var ju där i samband med min ridledarutbildning också och nu var det dags för lite mer, och förhoppningsvis blir det ytterligare utbildning till hösten, då för att få  färdigt min B-instruktörsutbildning.

Vi hade lite lektioner för Helene Blom, och det var jätteintresant, mycket nyttigt och lärorikt, nu brinner jag av entisiasm, (stavas nu då) och iver.

Här ser man två instruktörer prata med kropspråk, visste ni det att när man pratar med någon lyssnar vi på rösten med 10%, röstläge 30% och kroppsspråket 60%!! Så nu har ni förklaringen varför jag krumbuktar mig så i ridundervisningen.

Jag "in action" Typ tygelhanden.



och Helene "in action"...




Och här har vi Katla "in action" Skrittar på fint....



och tölt....




och ja då söker sig lite lätt mot trav.....



och skritt  igen...



Ja, det var ett par givande dagar, tack Helene med elever och Strömsholm, på återseènde!

Väl hemma, ja då är det som vanligt, rakt in i verkligheten, här går det inte och ligga och "hästesöva"

Kollade av Venus idag, hon skall förmodligen med mig på kurs till helgen så jag kollade av henne litegrand, hon är ju inte i gångsatt, så det blir en lugn kurs men hinner få ett hum av vad det finns under ytan.

Venus var ju väldigt spänd då hon kom, så fölningen och den lugna aklimatiseringen har gjort henne gott, hon var väldigt spändidag med, så vi hade henne i band och repgrimma, men ja, det lossade snabbt, så henrik släppte mig, och ja, allt funka, hon coolade ner sig relativt snabbt, och för att vi skall ha en komminikation i helgen är det ju viktigt att hon svarar och inte bara yrar runt.

I början, visst det var som att sitta på en kruttunna, men ja, det finns mycket där, vi får se vad som kan komma fram....

Både Venus och Hrekkur fick skor iag också och de var jätteduktiga.


Ja, som sakt rakt in i verkligheten, kl 10.00 stod det 8 lever och en fröken från Örbyskolan på gården redo för friluftsdag....

Mycket lyckat, trots väldigt mycket regn.

Red Stigandi i dag, och lånade ut katla till "fröken" som var mycket nöjd, Kul!


och här har vi gänget i olika sekveser...










Drifa verkar söka lite lång tygel tror jag....



Ni är varmt välkomna tillbaka alla, och hoppas ni var nöjda med dagen.

Hej hopp/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards