madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Nu föll det sig ju så att......

Av paula Johnsson - 19 februari 2009 08:27

jo, den här ridrfröken hon har ett humör också förstår ni, och i går, då skulle jag ner och ströa en ny bädd i ligghallen, tyvärr har dt vart svårt att få tag på halm i år, så man får ströa med strö en torr bädd. ja, i allafall, så skulle jag ju in genom dörren (som faktiskt min gubbe lovat laga ett tag nu, den har slagit sig lite) nej, den var ju inte lagad, så jag hmmm, sparka till lite, oj! Då for hele dörren i backen, och där inne står så där en 20 förvånade hästar, ok, skall vi ut?!

Nej, nej, nej, panik värre, en stor dörr liggandes på backen, x antal hästar stirrades på mig med stooora ögon, inga grindar stängda uppe vid vägen, jag bara såg senariet framför mig med stor islandsflock springades över Berghem.

Ja, på nåt sätt fick jag upp den här tunga dörren, hämtat snören, nu var det snabba pix som gällde, Muska står i glipan, och undrar om den inte kan falla igen.

Börjar fixa gång med snören för flytt till annan hage, kommer på att jag har ju två APU elever här, som jobbar, nu var de nere i padocke och saltade, Hjälp! Helena och Frida, de kommer till undsättning, vaktar i dörr, och håller ena änden i snöret.

Jag öppnar hage, och x antal hästar kommer springades ner glada i hågen, In till R`áks hage.

Ja, så därför föll det sig så att hon träffade alla!

Men jag hade naturligtvs inte valt den hagen om jag inte visste att de skulle funka, och de gick så bra så! Katla försvarade sin bordsdam så fint och alla hälsade i lugn och ro, och i går kväll fixade gubben dörren, tur man har han, och nu är hästerna tillbaka  i ligghallshagen ink. lilla R`ak.

Och självklart var ju A`si en utav de första som skulle hälsa.

V. 10 är planen att börja med honom, skall bli spännnade, nästa vecka är jag nämligen på utbildning på Strömsholm, skall bli så spännande, och Katla skall med.


Du`fa är inte flockan speciellt snäll mot just nu, så jag har flyttat in henne tillsammans med Thruma, och de är ju världskompisar.

Det kliar i fingrarna för att börja med henne med, men får inte bli för hattigt, så därför får jag ta det efter kurser och utbildningar lagt sig här nu.

Red Tindra i dag, tölten kommer mer och mer och hon är pigg och glad, skall få nya skor nästa vecka och vi fortsätter.

Henrik fixade skor på Thruma i dag, han börjar bli riktigt duktig, jätteroligt!

red även raudur i dag kollade av att allt är på plats, och jajemän, jag älskar den hästen, så lyhörd, så sammarbetsvillig och så lätt att arbeta med.

Och igår tog jag beslutet att sälja Stassa, sorgligt men sant, dels känner jag att jag har inte tiden, hon kommer kräva mycket tid, och dels så, ja, lågsesongen känns av, och även jag måste köpa prickigkorv och vantar till barna, så det finns annat att köpa än hästar, och att betala tyvärr.

Denna vintern har varit eller är tuff, har varit alldeles för lite turer, så kom och rid nu flickor och pojkar vetja!


Stassa flyttar i dag, och nu vet man ju i allafall att fölen med Madkullanamnet far runt och representerar mig!

I Tisdags började ridskolan och det känns roligt att komma i gång, men det är verkligen från noll till hundra, det känns i benen, jag tog på mig en stegräknare en dag för att kolla hur mycket jag rör mig på en dag, faktiskt en lugn dag, vet ni vad den stod på på kvällen?

23153 steg!

Det tyckte jag var rätt bra jobbat! Skall fortsätta ha på mig den, så skall vi se vad det blir varje dag, om inte annat på Fredag inne på Göteborgs horseshow, då går man ju en del i allafall på mässan!

Ha en go Torsdag gott folk, MadkullaPaula

 
 
cecilia

cecilia

20 februari 2009 06:19

sorligt de där med stassa men de va ju det bästa beslutet både för dej å henne :)

hehe de e bra paula att du rör på dej så mkt som du gör hehe så länge jag ha kännt dej ha det alltd varit massa spring i benen :)

http://ishestar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

madkullapaula

20 februari 2009 08:34

ja, men heller hur?!:)

 
Hedda

Hedda

22 februari 2009 14:40

Spännande att du ska börja med Bubben, hoppas det går bra för er, håller tummarna!

http://hedvig.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards