madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2008

Bra kamera och helg med aktiviteter.

Av paula Johnsson - 24 augusti 2008 16:17

Ja, de e mycke nu!

Men va glad jag är för vår nya kamera, det här skulle vi gjort för länge sedan, refererar till tidigare inlägg, på tal om skärpa och tajming och så.

På Torsdagen var det brödbak på Madkullen med två duktiga medhjälpare.

Och varenda år flyttar det in lite underliga gäster ovanför vår yttedörr, Ja, familjen svala, så nu får man skynda sig in så det inte dimper ner något otrevligt i huvudet.

Och  här har vi ett litet smakprov på kamera bilder av föl.

Liten har blitt stor.

Här har vi lite mer smakprov, kolla skärpan till skillnad mot förr!


och igen....


Ja, på Fredag gick vi naturligtvis och köpte ett till objektiv till den med, så nu är det bara ändå bättre, och det kom ju väl till pass, då det var dags för fölisarna att träffa flocken, bildserie följer....

Här kommer vi....


Fölskutt!

Thruma och Sokka...

Dimmbrà, vacker som en dag!

Dufà o co.....

Dimmba i sträckgalopp...

Reginn och Thruma undrar vadå?!....

Och Birningur och Raudur passar på att fajtas lite mitt i all uppstådelse....

Urvinda gasar på....

O igen....

Och Sina hänger på....

Här har vi Birningur i snygg trav....


Och Raudur....

Här har vi Raudur oh Perla...

Sokka och Dimmbrà

Reginn och Dimmbra....

Nästan samma teckning, cooolt va? Kolla nästa bild... Man ser nästan inte att Dimmbrà är bredvid Morfar reginn, han är för härlig när han träffar föl, nu är detta hans livsuppgift att avlasta mammorna och ta hand om dessa små liv, det är HELT fantasktiskt att se hur denna herre gör....

Såsmåningom lade sig lugnet över madkullen, och fölen var accepterade..


På Fredagen var det dags för möhippa här, med tur på hästarna och bad  i tunna.....


Vi önskar bruden lycka till på sitt brölopp och i framtiden.

Här har vi testkort med kameran på lilleman.....


På kvällen fick barnen ta sig ett dopp!

Här har vi grodmannen Ludvig...

Josefine....

O Henrik övervakar....

 Hann med lite dekoration med, så det är fint för gästerna som kommer i morgon Lördag....

På Lördag förmiddag anlände ett glatt gäng, mina "Rådatanter" som jag kallar dem, stammisarna på Madkullen.

I dag hade de bokat ett miniläger över Lördag och Söndag med långtur middag övernattning fruckost och fika tur.

Ulrika med hennes dotter hade också bokat in sig och för dem var det första gången här...


Här bär det i väg på halvdagstur med lunch, och vilken tur vi hade med vädret, uppehåll hela dagen, tills vi kom hem, då öppnade sig nog himlen alldra minst, så snacka om tajming.

Och på läger ska det ju också pysslas lite vet ni väl...P. s kolla skärpan....

På kvällen efter jag serverat gänget middag, hade de det lite mysigt tillsammans och satt inne och kurade med tända ljus ochtittade på regnet... medans "fröken" Paula smög i väg på kräftskiva till grannarna.

Görskoj va det, skratta så jag nästan har träningsvärk idag.

Tack Marita och Mikael för en jättetrevlig kväll.

Gästerna hade sett oss tydligen när vi kom hemcyklande runt 00.30, med pannlampor hela familjen på rad.

Här har vi tjejerna efter avslutad fruckost redo för tur nr 2...

och vet ni detta läger hade en spännvidd i åldrar mellan 8 år, och upp till 69, alltså 61 års skillnad, och båda "flickorna" klarade sig såååå bra...

Här har vi Ida..


Och Ingrid...

och här ger vi oss ut i gen, och ja, lika bra väder i dag.

Vart en jättefin helg, och jag önskar all så välkomna tillbaka.

Kram Kram/MadkullaPaula






 
 
Ingen bild

Vivi

24 augusti 2008 22:23

Hej nu har jag plockat lite bilder,gick ju bra. Kul, simmar Katla lika bra som sin mor?
Hon kunde simma över till andra sidan tjärnet om hon fick.Så gör man ju i åarna på Island ju tycke hon. Kram Vivi

 
paula

paula

25 augusti 2008 06:22

Va bra att det gick bra med bilderna.
ja, katla är en hejare på att simma, Kram paula

http://paula Johnsson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards