madkullensislandshastar

Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av paula Johnsson - 12 augusti 2008 22:10

Ja, mitt i ridlägerveckan behöver ju vissa hästar skos och vissa hästar ses om rent fysiskt, idag har både "skomakare" som en av tjejerna kallade de, ni vet hovslagaren, och vetrinären funnits på plats, och så ja, glassbilen... men men det tar vi sen....

Jag har ju ridit Blesa ett tag då jag tyckt Humall haft lite hosta,´men för ett par dagar sedan tyckte jag han börja verka bättre men jag fortsatte med Blesa för säkerhetsskull....

Och hon har varit suverän... men men jag saknar ju alltid min "gubbe"

Ja, idag i allafall va det en glass tur , (Ja alltså, vi rider up till våran lantahndel  4 km bort med häst),på förmiddagen med uppehåll!!!

Men, när fröken Paula ser kantareller, då är det stopp!!!

Nej, riktigt så illa är det inte, men det var två stopp, en förmiddag, och en eftermiddag, Meeen, så bra sa, ja, då kan vi passa på att pausa hästarna!!

Och glassen var ju jättegod!!!!


Kolla in ursikten bakom!!!!

Vackert vackert!!

Ja, sen har det ju hänt en hel del i dag, glass turen blev lite försenad för att en del hästar skulle behöva skos, så de behövdes göras, och sen fick vi bra hjälp av alla tjejer att flytta in Thruma på stall med sitt föl Sokka, för att Thruma själv behövde verkas...

Här har vi Johanna,(bakom stolpen) gosandes med Sokka.

Hon har nog gosat med spånet med.

Katterna mår jättebra dom också,speciellt efter alla matrester som blir efter all maten..

Här har vi Rut...

O Göran....


Här är vi på nedgång med Thruma och föl  igen till hagen...

Och ja, Hilda mår också jättebra, i en stökig hall, med många vänner...

Oh, ja sen var ju vetrinären där också, och lyssnade lite på Humall som jag var lite orolig för men, han kändes ok!!!

Jag red han på eftermiddagsturen och ja... han kändes helt ok! Kanske man va nojig! Va vet jag?!

Hur många gånger är man inte det med barna... ja det är samma sak...

Nej det gick bra iallafall och Humall va glad för att komma ut, får se hur det blir i mon, om jag rider han eller Blesa.

Ja, och på eftermiddagen kom ju dessutom........... tycker det är lite "coolt" men dom kommer ju faktiskt till Madkullen varannan Tisdag, vid sådär...17  -

tiden..../MadkullaPaula






Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards