madkullensislandshastar

Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av paula Johnsson - 31 augusti 2008 19:08

I helgen har det varit Fullt upp!

Mycket turer,övernattningar, och ja, mycket av allt, som vanligt, men en händelserik och rolig sådan....

Fredagen började med ett trevligt par som hade fått presentkort, på övernattning, ridning och trerätters middag.

Vi hade strålande väder och som sakt trevligt sällskap.

På Lördag morgon har vi Filip " In action" och matar djur.

En tupp, två kaniner, Rut, (katten)  Göran, (den andra katten) och Lakris,(en annan katt)

Och ja, ni vet ju historien med kycklingarna...


Och Hilda har ju och göra massor som ni vet! Tänk att passa alla dessa?!

Här har jag varit ute och fotograferat lite i hagen, asså, för himla kul, nu när man har en kamea som tar när kortet skall tagas!!! Ja, ni vet?!

Du`fa är rund och god, och som ni vet nybliven mamma, och stolt med det!

Och trollet hennes, kanske vi ska döpa om till Krulltott?

Vi skall föresten åka på fölmönstring med henne 14 september, ska bli såååå roligt, hon rör sig fint!

Då kan vi få en första bedömning på lillflickan.


Urvinda är vacker som en dag, som vanligt!

Och ja, som ni också säkert redan vet, så skiljs ju nu Thruma från fölis. sokka, som faktiskt också är såld, Sokka alltså, åker i december, janurai nån gång.

Går jättebra med avvänjningen, a, ja, klart Sokka undrer i bland...

E du min mamma då?

Nej, 402 hr inte min mamma.... 

Kan du va min mamma då?! Eller kan vi gosa lite i alla fall....?

Eller, du fotografen, e du min mamma då?!

Nej, här e hon ju!

I trädgården och har det lugnt och skönt, och äter gräs..

Och på Lördagen anlände nästa gäng, då var det möhippa, och andra deltagare.

Här har jag information, och säkerligen införlivar jag gänget i skänkelhjälperna, hur gör jag för att min häst ska gå fram?

oOch här har vi hela gänget på väg hem, glada i hågen, över att ha suttit

kvar  och att allt gått bra.

Här har vi en bild på möhippegänget , den blivande brden sitter på Blesa.

Och så har vi bild från det andra gänget...

Och vet ni vad?!.....

Nu har det fötts nya kaninungar på Madkullen.

Ja, alltså, kaninavel e nog inte min grej, har ju inte gått så bra, men nu föddes två igen, men klart den ena dog ju då, men den andra lever!!!

Har levt fyra dagar!

Och stor som skam e den, så den borde väl klara sig? Eller....

Sen har vi nästa gäng, hitkomna på Söndage för en tur i skogen.

Här kommer vi hem efter en lyckad tur ute i naturen och med fin fint väder.

Och Blesi han äter och äter, tar gärna gående bord....

Välkomna tillbaka alla kunder som varit här i helgen och jag hoppas ni haft det bra här på Madkullen. Mvh./MadkullaPaula



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards