madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

Långtur.

Av paula Johnsson - 13 augusti 2008 20:17

Idag skulle det bäras av ut på långtur. Klockan 05.45 i morse såg vädret ut att bli alldeles görbra!

Synd att inte kameran ger ljuset rättvisa, men det  ser rätt fint ut när dimman ligger över Madkullen och solen sticker fram bakom molnen.


Här kommer lite andra bilder från långturen i dag, fint väder, glada flickor och trevliga hästar.

jag hade Humall i dag, och han var stormgo, kändes pigg och glad och infektionen verkade som bortblåst.

Vetrinären behövde visst bara komma hit och lyssna på han,(hmmm 1000 kr fattigare)

och sen var han pigg och kry igen...

Vissa sträcker kändes han nästan lite för bra, och började discutera väldigt, men men tecken på att gubben mår bra igen. Gott!

Det blåste friskt idag och kändes nästan som lite islänsk väder.


Humall tar sig en drink nere vid vår lunch sjö, och sträcker lite på sig efter att sadeln kommit av.



Här har vi tjejerna som precis ätit kyckling och pastasallad och macka.


Sjön!

Vägen hem.

Alla var rätt möra och trötta när vi kom hem efter 4,5 tim i sadeln, och hästarna blev glada av att ridas upp tidigt till sommmarhagen i dag.



Och medans vi vart och roat oss hela dagen så har Jacob nanat sååå gott!


På kvällen är det ju kart dags för sms och samtal hem med rapporter om dagen! Där man nu har täckning!

Tack för i dag/MadkullaPaula


 
 
Monika

Monika

15 augusti 2008 11:23

Hejsan,tittar in från Gunillas hemsida..var tvungen att se på Hilda,vad fint hon tar hand om sina små vänner..så härligt man kan bo med hästar,härliga ridturer..,minigrisen Moa är så söt..Ha det gott,Mvh /Monika

http://extraedition.cybersite.se

 
Paula Johnsson

Paula Johnsson

15 augusti 2008 13:11

Va roligt med lite kommentarer! Vilken jättefin hemsida du hade, Jo, jag tror allt Hilda trivs och vi bara älskar henne, har gått igenom många raser men jag tror denna slår dom alla med "hästlängder" Mvh.Paula

http://madkullensislandshastar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards