madkullensislandshastar

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av paula Johnsson - 12 januari 2014 20:25

I dag startade dagen tidigt tidigt med förberedelser för tävlingsdagen!

I väg for vi..jag och mina två stalltjejer (tack goa ni för all hjälp idag) Josefin (min dotter och kompisen Melissa),som också är här i stallet och hjälper mig ofta.

I dag fick tjejerna både vara fotografer och hästskötare ...och ja, Paulaskötare med för den delen.. ni vet väl att fröken ofta behöver kollas, så hjälmen sitter på... man har hästen med sig in på banan osv...osv..  


Flickorna skötte uppgiften med bravur!

Och så och gjorde min vita springare!

Åååå va glad jag är för att han utvecklas med min hjälp dithän han ska,   

Vi ställde upp töltgren och fyrgång...tölten dock som vart hans starka sida...nja, den grenen satt inte riktigt i dag..och så här ÄR det, beroende på lite vad vi jobbar med, just nu blir ju traven bara bättre och bättre så jo, i framtiden, blir det nog klasser som T3 och V2 att satsa på...ja, ja, vi skyndar långsamt, kom till final i allafall i tölten, men där bar det sig inte alls, hamna på femma i finalen, alltså sist.


Men däremot V5 då, där minsann, hamna vi på andra plats i uttagningen och poängen och kommentarena var jag helnöjd med och det är ju det man får gå på!

Vad har förbättrats sen sist..och det är mycket!

I mina och Lysingurs  mått mätta då!

Och i finalen knep jag första plats och därmed en guldbiljett till isivästcupens final i Mars med fina priser och prsipengar i potten, kul!!

Bild från tidig dag.. när jag inte börjat skaka som ett asplöv av frusenhet!

Och JA, han är en hel del  under lodplan ja..  


Han skall alltid göra sig till ni vet...

 

Lite uppvärmning..

 

Och jag och min tappre följeslagare...skuggan!!

   

Ja, vi är helnöjda med dagen!

     

Men nu blir det till att värma sig vid brasan för oj, vad kall man blir efter en heldag i ridhus och ute... för nu...nu kom vintern en stund eller?!

 

Ha de gott alla/MadkullaPaula



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards