madkullensislandshastar

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av paula Johnsson - 6 januari 2014 17:58

Ja, regnet det bara öser ner... eller hur va det nu?

Ja, vi prickade in turen i uppehåll i allafall i går..

 

Men jag säger då de...inte lätt o hålla hästarna torra om fossingarna nu direkt!

Vi får pussla här lite med hagarna och en del står inne nattetid och en del på lösdriften,sen får vi sätta i hop vissa i bland och ibland får de stå med andra osv. osv..

I dag fick i allafall Lysingur träffa Zack..

Kveikur träffar han ju varje dag... men han ÄR ju rolig alltså..VARJE morgon är Kveikur helt ny för Lysingur!

 

Men idag...gott folk..fanns ett nytt objekt..Tada!!

 

Men..hallå..stanna!

 

Haaalllåååå!!

 

Kompisar!?

 

Mmmm...visst...

 

Men...alltså..va e de med denna kille...han ger sig liksom inte...charmig på sitt sätt... men en del kan nog tycka han är liiite jobbig... eller!?

Nu har Zack förmedlat vänligt men bestämt att ja, visst, vi kan la va vänner lite på håll så där... men, nej, då börjar vi liksom OM!?


Japp...Hallåå!?

Stanna, jag vill prata lite..

 

Men Åhhh!

De räcker la nu eller...fatta!!!

 

Jamen , JAG tycker vi har en del att reda ut här...

 

Vi måste nämligen leka!!

Vi är som gjorda för det killar!!

Come on nudå!?

   

Ja, dom lugnade sig NÅGOT sedan.. eller "lillkillen då"

Dom andra var ju inte riktigt lika hysteriska över och komma ut i hagen hela dagen som han   


Ja, kära nån... kan ju tilläggas att jag inte hade  en lika ren häst med mig på träning denna eftermiddag som förra och lite smått trött sådan var det med..


Dom andra har också fått ny hage och sååå nöjd jag blev, vi har slitit här, jag ,maken, Josefie och Melissa i helgen må ni tro!

Träd har tagits ner, skräp och röj udanplockat, stängslat  och stängslat och sååå bra det blev!

Ny vinterhage!

Och e det inte konstigt, gräset växer liksom?!

 

Gott med vatten, nytt och fräscht!

   

Här mår vi gott!!

Och ligghallen upphalmad och go och träd och gräs att plocka med!

               

Och trots en något trött häst så gick träningen över förväntan idag!

Är så glad att det känns supeduper med honom och som sakt enormt taggade är vi för en ny tävlingsesong!

     

Ha en bra kväll alla/MadkullaPaula






Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards