madkullensislandshastar

Alla inlägg den 15 juli 2013

Av paula Johnsson - 15 juli 2013 13:31

Ja i går var det iväg i ottan till Barbro och Ottos fina gård i Falkenberg för först lite kurs i gedingakeppni, (tävlingsformen för dagen) och en "prova på omgång" och sedan stundade riktiga tävlingen på eftermiddagen och Ja, jo...de kan man ju kanske säga att det va..


För de första var det kval till Sm, det var en stoooor tävling med värsta "storfräsarna"

Konkuransen bestod typ i Vignirs JOnassons fina hästar som han kommer att representera Sveirge med i Berlin här framigenom, Eva Karin Bengtssons fina hästar  som också skall till världsmästerskapet och m.m m.m

55 anmälda ekipage totlat...


Öh?! ....

Och så jag?!

Lysingur har typ blivit tränad på turridningar här i veckorna och in på banan före mig swischar Vignir förbi på Isar frà Keldudal.... fram i ja...där kan man snacka trav!!!


Ja, och så kallar vi in på banan Paula Johnsson...Öh?

Ok!


Ja, så här såg dagen ut och jag började typ undra vad jag gett mig in i?


Vi hade opeln för dagen också då vi fick brått på morgonkvisten efter min tidningsrunda och den var ändå påkopplad på transport, så det fick bli den...Öh? 

Alla har sett bilder på opeln?

Inget som lämnar näthinnan...nej,inte det nej?!


Jajemän och här parkerar vi då....

Då står vi då ...sen Backomes trehästars transport med utmärkta hästnamn på ekipaget...sen  en volvo ...

Öh?

2015 årsmodell va?

Sen har vi kombinerat husbil...och hästtransport nummero...tre och fyra och så bmwn där och så ja, blickar vi tillbaka där... ja,opeln där ja?!

Fint där!


Japp..åter till tävlingen..strunt samma... heller hur..vi är där för att ha kul! 

E det inte så?


Ja, i det stora hela skall nämnas att jag ÄR helnöjd med vår insats!

Vi hade alla gångarter..

...bara en sån sak?!


Otto tyckte vi hade en bra ökning i galoppen...och lite till?!

Värmde där..

Jag placerade mig faktiskt runt femtonde plats bland ca 30 startande i min klass... men, nej..inte final..

Öh?

Tror inte det...vi kommer ju inte ses i Berlin eller?!

Än har vi lite att träna på jag och Pärlan..  


Hade en underbar dag tillsamman med Pärlan, min man och opeln iallafall...det är huvudsaken.

jag är inte så bortskämd av mig vetni..;-)


Och han är för go Pärlan..och ja, äntligen känner jag att det känns skönt att jag bestämt mig ändå för vem utav hästarna jag skall satsa på nu ett tag..han har mycket kvar att ge!

Och det märks att han har roligt på banan!



           


Och det här med kattungar hörni...tror ni inte att Freya fick natten efter lägertjejerna åkt hem...typiskt!

Men för att hedra er och dig Sanna, så döper jag två av dem härmed till Prick och Virus!!

Virus heter Sanna (en av tjejerna på lägret förra veckans) katt..så heder åt dig...coolt namn!


Och vet ni..jag tror bannenmig detta var den finaste kull ever! 

Två spräckliga...sååå söta, vitt i ansiktet!

En svart vit..

Och två vita, varav en har en prick på huvudet!


Åååå,tänk att det blev Urban som var Pappa!!

Vi lyckades med aveln!

Nu hoppas jag bara på att de två vita är flickor..väntar några dagar, svårt att se än-

 


Och idag anlände ett nytt glatt lägergäng och döm om min förvåning när jag ser va två av tjejera införskaffat!

 

Sååå fint!

Och va glad jag blev!

Hästar är redan utdelade, första turen har gått av stapeln och lunchen har spisats!

               

Nu fortsätter dagen med mera häst och tjejsnack.

Kram på er/MadkullaPaula



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards