madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 25 december 2013

Flodhästar, jul och nya hästar..

Av paula Johnsson - 25 december 2013 18:35

Ja, men heller hur?!

Nu har vi mer eller mindre flodhästar i hagen gott folk!!

Ska det sluta regna nu eller?

Jösses!


Tur man har ligghallar, täcken och stall kan man ju tillägga....de är ju liksom en sjö här ...jo, jag tror dock på många ställen just nu?

Inte bara Madkullen som regnat inne?


Ja, ja...julen går ju sin gilla gång ändå..och ja, tomten han kom la...i motorbåt denna gång!

Alla blev nöjda och glada och julamaten intogs både på längden och tvären så redan  nu ser man fram emot att sätta i gång hästarna igen och sparka ner julamaten lite längre ner i magen!

Vi önskar god fortsättning...alla önskar .. men alla fick dock inte plats på bilden.

 

Och nya hästar...ja, dels har i ju Vatnadis då som redan  både medverkat på en del turer  och sätts in för fullt...sen så bara dom ramla på mig här en efter en..


och ja, kan ju tyckas då att en del skulle stannat, men nja, de som flyttat behövde flytta och de som kom behövde komma så at säga...och ja, ni vet väl nu vid det här laget att här...ja, här händer det mycket på ett par dar...så vem sa att här nästan  va stängt... nehe då... nu tar vi nya tag...hi, hi..

En av hästarna ..ja, han kom med transport ända från Dalarna..hämtades upp av mig och maken i Varberg..

Välkommen till Madkullen Grimnir!


(Bilderna INTE bra, då hästarna inkommer som sjöhästar på kvällningen..så bättre bilder kommer)

 

Men jo, detta är framsidan av hästen...pannlugg har han nämligen gott om...ska bli spännande att följa killen..


Häst nummer två är Glima som är upphämtad i dag i Tanum och därefter får inta lite kvällsmat i ladan...vi välkomnar även henne till Madkullen och hoppas på lite bättre bilder i morgon...den som följer få se,  

 


Nä, nu skall jag gå och se om jag kan hitta några flytvästar för morgondagens ritt..kram på er och god fortsättning av kvällen och julen/MadkullaPaula



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards