madkullensislandshastar

Alla inlägg den 22 november 2013

Av paula Johnsson - 22 november 2013 14:01

Ja, som så många vet skor ju Henrik, min man alla våra hästar sedan väääldigt många år tillbaka och med mycket gott resultat och dessutom med lite beröm från dom "riktiga" hovslagarna i bland, klapp, klapp, han e bra ,han Mannen!


Men därinemellan har vi ju lite koll av dom riktiga hästamännen och vi har gått igenom några under åren ,men nu de senaste åren haft goa besök av bästaste Òli!

Varm rekomedation av denna islänska unge man och i veckan var han här i gen för ett besök till oss och tre av våra hästar.


Så veckan har bestått i en hel del sådant och praktikanthjälp av Malin som även går på ridskolan, hon har jobbat här flitigt på gården hon med och lite vetrinärsbesök har också hunnits med.


Då vi minskar ner flyttar ju en del och nu hade turen även kommit till Dùfa.

Låter konstigt då jag för ett tag sen bestämmde mig för att sätta henne i verksamheten, men ja, det är till att vara i förändringarnas tid?

Och, då Josefine fortsätter träna flitigt på sin Zack så tyckte vi turen kommit till Dùfa trots allt, så hon flyttar till goa Katarina i Jönköping., så tack säger vi till Dùfa och lycka till till Katarina!


Och vetrinären var här för lite vaccinationer och självklart en sista check på Dùfa så allt va bra, så trevligt med alla besiktningar som gjorts att lämna ifrån sig friska, fina hästar med ett extra pluss från vetrinären för gott uppförande.

Ja, det känns bra!

I dag har vi njutit av solen och det goa vädret jag i kapp med katterna...

 

Under tiden maken pilla lite med "Helmer" traktorn..så hitta ju Virus en inte alltför lämplig rastplats..

Ja, ja, vi hade koll på han sen..

 

I morgon stundar en kursdag i hästarnas tecken och då jag faktiskt fått  rekomendation av min läkare att ta det lite lugnt ett tag så passar vi på att vila upp oss och bara njuta av dagarna..

Cia och jag sticker tidigt i mon bitti och hon skall få äran att låna vår vackra Ögn då hon hade lite svårt att ta med sin egen just denna dagen.

 

Och jag, jo, ni vet väl vem jag tar..?


Jo...denna här....

 

Ha en go Freadg alla/MadkullaPaula    

    


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards