madkullensislandshastar

Alla inlägg den 7 november 2013

Av paula Johnsson - 7 november 2013 06:45

Ja, hörni...min dotter Josefine har pratat om "andra hästraser" ett tag...att prova på...nja dn möjligheten har ju inte riktigt funnits och hon har ju haft Dùfa, så nej, det har inte kännts aktuellt..

Men nu... ja, nu har vi ju faktiskt stallplats och möjlighet...så ja, trippen for på ynka 92 mil fram och tillbaka till Södertälje!

 

Däfrifrån tog vi med oss Zack, ett arabikst fullblod..o ja, varför inte?!

En häst är ju en häst i mångt och mycket och faktum är att även om jag är mycket ringrostig när det gäller storhästkunskaper just nu så var det faktikst där jag började en gång..


Efter läxläsning gjorts i mitt andra hem och på ryggen på Wille min älskade sheltlandsponny på Staragården  (stall i Onala, finns inte längre, typ förfallet..Öh, hur gammal blev jag i helgen nu då?....26 va?)

Där var jag iallafall jämt!


Men sen så tog faktiskt karriären vid på just en arab som stod uppstallad på Ranagården i Onsala..ja, många hästar har det vart genom åren..och ja, ni vet väl att just arabiskt fullblod finns med i islandshästens urpsrung...det visste ni kanske inte...jodå, 15 hästraser är inblandade i dess ursprung..


   

Och kolla, dom har samma hårfärg?!

Mycket trevlig herre, en läromästare och väluppfostrad och snäll...passar ypperligt in på Madkullen!

Välkommen Zack...nu blir det till att prata BÅDE islänska och arabiska i stallet...eller?


I och med detta sätts Dùfa in mer i verksamheten, jaaaa!

Säger många för hon är trots allt mycket populär...så tillridning sker och ja, träning sker på de flesta hästarna just nu...så ledigheten, ja, den är slut för länge sen..


Men det är lite värre för mig numera att matcha hhårfärgen faktiskt?!

 

Ha en bra dag alla/MdkullaPaula

 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards