madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Jòr-möte och Malin och Linnea

Av paula Johnsson - 18 november 2013 08:57

Ja, det är väl lite vad inlägget tänkt handla om..

Malin Jocobsson har jag under de sista två åren tränat rätt så flitigt för, först med lite blandade hästar,sen var det Sokki och nu senaste halvåret intensivt med min pärla.

Malin är en fantastisk ung tjej, mycket ödmjuk, pedagogisk och bär på enormt mycket kunskap, kunskap till att kunna ta emot elever på alla nivåer och kunskap att kunna hantera alla hästar!

Jag och Lysingur har utvecklats enormt tillsammans med Malin och jag är så glad.

Roligt när de yngre tjejerna kommer och visar va skåpet skall stå!


Tyvärr så skall Malin åka till Island i December och jobba dryga året ... men...tänk va mycket mera kunskap hon kommer hem och delger oss sen?!

I Onsdags red vi ett tappert gäng här för Malin..mörkret hann och falla.. men vi var lika glada för de!

Jag själv ser ut som en kratta, men dagen till ära jobbade vi mycket sits och balans och då... ja, då blir det ofta som det blir..ha, ha..

 

Kicki och Minning

 

Melissa och Surtur..

 

Helena och Litfari.

   

Mycket givande kväll,Tack  goa Malin!


Mina egna elever har flitigt tränat på longering i veckan  och även dom på sits och balansövningar, dom har vart superduktiga!


Och i och med min nedmiskning så har det ju börjat finnas lite tid till att träna mycket för egen del och det lägger jag stor focus vid nu, viktigt att inte glömma att det är ju trots allt vår hobby och vårt intrsesse med,inte bara jobb  


Och kolla...det fanns till och med tid att trycka in ett Jór-möte i går eftermiddag..

Jòr är ju vår lokalklubb inom svenska islandshästförbundet och jag har väl inte sprungit ner dörrarna då jag haft mycket omkring mig.. men nu, ja, då fick jag kommit iväg... fick dratt med mig Cia och Ester i bilen med, tack för trevligt sällskap!

Och mötet var mycket givande och hedersgästen var Linnea Waas som höll ett föredrag om viktigheten om markarbetet med våra hästar, alltså jobbet utan ryttare på ryggen.

Skönt att återigen få det bekräftat hur viktigt det är och att jag också på min ridskola anammat viktigheten då vi alltid en gång per termin jobbar markarbete, då det är ju en av de viktigaste bitarna, att först kunna hantera hästen på marken innan vi sitter upp.


Föredraget var mycket trevligt och hela mötet, kul att komma ut och träffa alla!


Linnea är även hon en fantastisk ung tjej, med stor kunskap och mycket pedagogisk.

Hon har jag ridit för det senaste året ungefär och lite kul är ju att vi från början är från samma kommun, hon kommer ju från en annan klubb och vi tillhörde då samma förut neråt Kungsbacka hållet till när jag bodde där för 12 år sen, men det senaste 1,5 åren har hon börjat dyka upp lite överallt i vår kommun.

Kul och mycket givande!

 

Tack för ett trevligt möte och föredrag.

Jag är taggad för fortsatt träning tillsammans med min prins.

Nepp,nu bär det av ut och mocka och träna lite hästar...i kväll kommer tränare nummero tre/MadkullaPaula

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards