madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Nu blev de bara så...

Av paula Johnsson - 31 maj 2013 06:18

Jaaa, jag kan verkligen intyga att livet inte alltid blir riktigt som man tänkt sig... hela alltet har kännts som det vart lite i gungning här under ett tag i och med att jag blev sjuk med lilla hjärtat och i och med nedminskningen av verksamheten, så Fenja är såld och nu har vi minskat ner en del, men känner att det är en lagom skara nu för att vi skall hålla och allt ska vara så som jag har tänkt mig med omläggningen.

Sen vet ju alla som följt mig att trots att jag lagt ner hela min skäl i Sokki så har jag ju velat lite fram och tillbaka då han är e häst som förkänar konternuerlig träning och när jag blev sjuk så känndes det som jag inte riktigt kunde fullfölja, då jag även har Lysingur jag vill satsa på, så ibland har han vart till salu...och så har kännslorna tatt över o då har han inte osv..

Ja, ni vet..

Men nu blev de bara så...

Magkänslan sa att detta blev rätt..för helt plötsligt var jag en häst kort efter Fenja...kanske skulle räknat lite först..Hmm... 

Och ja, så bortbytt blev han kan man säga...ner till Österlen.. mot b.l.a Drottning som vi hoppas på ska bli en kanonverksamhetshäst!

Välkommen till Madkullen!

   

Ja, så så blev det till slut... han har ju vart inne hos Sga och Gloria och vi får väl se där om några veckor med ultraljud hur det ligger till och ta ställning till hur vi gör då..

Men för dagen ser det ut så här i allfall.

Känns lite vemodigt klart och allt gick väldigt fort.. men som sakt...jag tror det blir bra!

Och nu är det verkligen allt focus på lillkillen som håller på att bli stor!

Lektioner hölls här i Tisdags och jag har själv har tatt emot för privatlektioner nästan hela veckan, kul att så många vill lära sig rida!

         

Och även i Onsdags var jag i väg med gubben!

   

Tävling nalkas på Lördag och trots då jag dragit på mig en förskyldning känns han bra Lysingur, vi håller tummarna... men visst o andra sidan vet man aldrig vad som händer med han inne på banan, lika spännande varje gång och det viktiga är att vi andas och har roligt , heller hur!?

Fölen växer så det knakar och visst är det väl lika kul att byta hage varje gång..

Nej, nu får vi ta tag i allt här, ha en underbar Fredag, de skall jag!

Kram/MadkullaPaula

     


 
 
Ingen bild

Pernilla

31 maj 2013 07:46

De är så fina fölen!
Ha en bra helg och lycka till på tävlingen!

/Pernilla

paula Johnsson

31 maj 2013 14:26

Kram till dig Pernilla.

 
Ingen bild

Malin Jacobsson

31 maj 2013 11:19

På bild nummer två sitter du som en smäck Paula :) kram Malin

paula Johnsson

31 maj 2013 14:25

Go du e Malin, då strävar jag efter det! Kram

 
Ingen bild

Karin J

31 maj 2013 19:00

Den sista bilden på fölen med sina mammor är ju helt ju underbar. Och Drottning är jättevacker (häftigt namn). Hör av mig om privatlektion till veckan. Kram och lycka till med lördagstävlingen.

paula Johnsson

1 juni 2013 06:54

Tack Karin, jo, det tyckte jag med, det är så roligt med kort tycker jag!
Hör gärna av dig, det ramlar in fler och fler som vill va med... så vem vet det kanske blir en ridskolegrupp till i allfall ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards