madkullensislandshastar

Alla inlägg under april 2013

Av paula Johnsson - 8 april 2013 09:29

Ja, I Lördags hade vi en helt underbar tur i vårvädret, ett gäng med lite mammor och döttrar var här för både lite lektioner i padock och uteturer samt gemensam fika ute i underbara solen.

Hästarna var MYCKET pigga och glada kan tillläggas,  

Varmt välkomna tillbaka flickor!

 

Och Söndagen bestod i liten tripp till vetlanda igen...lilla Geira som vart meningen skulle vart här över sommaren levererade vi tillbaka till Eva då hon känner sig bättre i ryggen och gärna vill ha lilltjejen hemma då istället.

Resan gick bra och vi får se om det blir nån ny liten häst eller om helt enkelt de som är här nu får räcka, det återståp att se.

Och jag tränar flitigt nu kan jag meddela, när jag uteslutit allt och allt bara blir bättre och bättre nu..

   

Och jo då..jag har lärt mg att ta vara på stunderna, en liten eftermiddagstur med svärmoroch gubben min , hanns med ner till Varberg med, glass i solen..(Men vi satte oss i bilen  sen,Ha,ha, för hua, va kallt det va   )

 

Ha en bra Måndag, nu blir det träning med både Pärlan och Sockan, samt ta emot praktikant och lite annat..Kram/MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 5 april 2013 17:22

Ja, kära nån va åren går..

Store sonen har hunnit bli hela 19 år, hur i hela friden  gick de till??!!

Nu önskas det inte några radiostyrda bilar längre inte... nej, nu vill man ju ha riktiga grejer..

Ja, några slantar fick väl man gratulerat med till körkortet. 

Grattis store sonen!

   

Och smörgåstårtan stod också på önskelistan och lillsyrran var ju med och fixa ,så bra det blev..

 

Och de senaste gångernas träning med Sockan har det ju som jag informerat er om kännts lite sådär..

Ärligt talat var jag lite orolig ett tag, han var mycket andfådd, lät ansträngd på ett ovanligt sett och bet sig fast ordfentligt i vä. mungipa, så jag vågade helt enkelt inte pressa han fullt ut.

Ja, sakt och gjort, grundliga kontroller fick utföras på Åbys häsklinik, gjordes både svalgundersökning, Ekg på hjärta före och efer longering..blodprover, tandkontroll, m.m 

 

Och tada!!

Killen bara tycker det är jobbigt helt enkelt att sätta musklerna på rätt ställe och jobba ordentligt!

Skönt! 

Nu vet vi de..och då jobbar vi vidare sördu!

Såja!!

Vi red som nummero ett..

     

Malin var nämligen här för att ge lektioner i vårsolen i gårkväll och många är vi som vill jobba ordentligt.

  Lektioner både med mig som tränare och med andra kommer vara ett hett kapitel här framöver.

Lite puplik hade vi och alla njöt vi av vårvärmen, katterna och kaffet..

Keffestugan är ju perfekt nu!

   

Ellinor var tvåa..

   

Josefine trea..

     

Och Kicki red som nummer fyra..

     

Tackl alla för en trevlig eftermiddag och nu taggar vi för nästa gång..

Ha en bra Fredag/MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 1 april 2013 18:20

Nä...skulle man kunna tro att detta var ett Aprilskämt...tihi...alltså inte föl än..men VÅREN!!!


Jaaaa, va härligt..o med den kommer det ju alltid lite ungar så jag hoppas det börjar närma sig...eller inte...e fortfarande lite kallt nattetid...tro mig,jag vet,kör omkring i 12 minus varje natt och undrar vart våren tog vägen?

Nja,jag misstänker att Saga och Gloria kniper lite till...annars är det beräknat här till helgen, vi får se..

Men med våren kommer även jag och hästarna upppoppandes ur idet..ja, turerna har äntligen börjat droppa in, de finns tex. plats på en 1,5 timmars tur på Lördag eftermiddag kl.15, varför inte välkomna våren till häst?!


Tidigt i morse var jag ute och svängde de lurviga på mig och Lysingur och hans träning går frammåt..

 

       

Och nu så...(Bara liiite påskliljor....jag lovar ta in dem nattetid..om jag kommer i håg?!)

   

Även Geira och Stigandi fick sig ett pass idag...

         

Och somliga...ja, de jäser...

 

Men, de är ok...bara du inte åker till Norge!?

 

Kram på er/MadkullaPaula


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards