madkullensislandshastar

Alla inlägg den 22 april 2013

Av paula Johnsson - 22 april 2013 19:02

Ja, jo, då vart man i väg då...husmorssemester,hi,hi.. nej, då det har jag verkligen inte vart på...men man kan tro de va..?

Efter 38 mil hamna jag här..nämligen..


       

Jodå, på strömsholm..IGEN!


Utbildning nummero...jag vet inte vad längre, men en jättefin ordad kurs i Sleipnirs regi och alltid lika kul att va i Strömsholms ridskolas lokaler och miljö igen, så fantastiskt fint ställe.

Villan jag övernatta på var Thottska villan och jag bodde precis på ridanläggningen i 3 dygn.


Men semester, nej det va de då inte..

Oj va späckat schema, men sååå kul och intresseant..det var både praktiska övningar..

   

Och MYCKET teori!

 

Självaste Feifdomaren Lisa Olofsson va huvudansvarig, kul, med hennes breda kompentens och så fint ordnat, har faktiskt skickat ett mail till Sif (svenska islandshästförbundet) idag och berömt dom  och TALA om att de blev glada på kontoret, ja, viktigt att inte bara Ris går fram utan även Ros!


Och likaså berömde jag dom för att JAG blev glad av att se mitt namn listat bland de bästa turridningsfirmorna i landet bland  auktoriserade verksamheter i nya tidningen Islandsmagasinet!


Köp, köp köp den, så det blir fler sådana nummer, finns på  b.l.a  pressbyrån med mycket matnyttiga tips inom ridning,hatering, och mycket mer!

Ja, myket fick vi ta del av under denna helg och också lite utav det som komma skall inom tävlingssamanhang...dels discuteras just nu ifall töltfinalerna med ökningar kommer ske en och en framigenom, vart lite mycket saker bland just finalerna.

Och även att det såsmåningom kommer att belönas mer i tävlingssamanhang gällande god ridning och att du inte kommer att kunna få högre poäng än si och så om det tillämpas grov ridning.. Bra!

Hästens väl och ve skall alltid gå först!

De är en bedömningssport och guidlinen som är domarens riktlinjer discuteras alltid, vilket är bra.


Vi tittade en del på film också tänk va ridningen har ändrats från förr....och tur är väl det!! Herregud!

Ja, en mycket lyckad helg kort sakt, med mycket korvstoppning!

Vem sa att det va lätt att rida islandshäst!?

Väl hemkörandes i bilen var man rätt så trött i luvan... men det var det värt!

Och ett nytt diplom på stallväggen har man med!

 

Och fölis mår så bra så!

Fotograf goa Cia Jonasson.

 


Och Gloria... nej hon har inte fått...va e detta?

Ja, ja, ut kommer det väl alltid..

Och som vanligt är här mycket på gång... kika in snart igen så får ni se!

Kram/MadkullaPaula



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards