madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Hjärtat, praktikanter och focus på en!

Av paula Johnsson - 26 februari 2013 15:19

Ja, här har det vart tomt vill jag lova, men med solen kommer lilla jag:. 


Nej, jag har väl haft en liten pers, för drygt en och en halv veckas sen fick jag en liten "hjärtinfarkt light" så att säga, så jag klappade i hop så i och med detta har det blivit ytterligare åtstramningar för mig.


Låg på hjärtintensiven ett par dar och hann och tänka en hel del kan jag säga, man vill för det första inte lämna detta jordelivet än och för det andra..hur skulle mina djur och familj klara sig?

Henrik som jobbar i Norge varannan vecka fick akutflyga hem för att komma till mig på sjukhuset och jag är sååå glad att jag har min gube, han är guld värd!


Men nu har jag vilat klart, men jag lovar ta det lugnare...men,

...lite uppryckning nu och som sakt förändringar..tror jag fått lite väl många tillsägningar nu från mina små skyddsänglar för att ignorera  dom...så tyvärr mina vänner är Sokki på ett försäljningsstall och det blir ingen hingst här för vår del just nu, känner att jag vill inte lägga tiden på två och inte heller till att ta emot ston som det var planerat, utan vi får pyssla med det vi har och det gör sig inte självt minsann.


Sen har vi tagit der svåra beslutet att sälja både Undri och Geisli och det blev så himla bra för dem, de flyttade till ett stall nära här, så jag har förmånen att följa dem och ägaren, Jenny har börjat på min ridskola för att lära sig mer!

Så kul och bra allt blev!

Jag tror ju nånstans att allt har en mening med sig!

Så nu är det  fullt focus på denna lilla oslipade diamanten istället som har fått stå i skymundan en del de sista.


Ja, det känns ju lite trist med Sokki då jag lagt ner så mycket jobb på han, men det krävs som sakt många svåra beslut flera ggr. om och jag vill att alla ska må bra, hästarna, jag, familjen och alla runt mig, så jag tror jag gjort rätt.

Jag har också god hjälp utav mina två goa praktikanter detta året igen, de var här förra året med och hade med sig sina hästar.

Och Lysingur tyckte det var helspännande med såååå stora hästar!

En arab och ett varmblod.

   


 

Och tjejerna de rider och tränar mina hästar , sina egna och har fullt upp kan jag lova!

 

       

Och även Melker, Nellies hund är med på ett hörn.. bra miljöträning, blott 6 månader gammal.

Han trivs som fisken i vattnet på Madkullen!

 


Och i dag har det inte vart fy skam att jobba på gård!

Har ju haft sämre dagar om man säger så!

 

I bland får man avbryta.... med solen kommer bokningar vetni!?

 

Ha en bra eftermiddag/MadkullaPaula



 

 
 
Ingen bild

Anna Danielsson

26 februari 2013 17:38

Hoppas allt går vägen nu!!! Hjärtat måste man vara rädd om!!! Krya på dig!!! //Bamsekram

paula Johnsson

27 februari 2013 14:29

Jo, det är ju så Anna, ingen Pump, ingen Paula, så jag tar det lugnt nu och är på benen igen, kram och tack

 
Ingen bild

Therése

26 februari 2013 20:36

Åh, ta hand om dig Paula. Man blir orolig när man läser detta! Kram i massor

paula Johnsson

27 februari 2013 14:28

Jadå Therese, har börjat nu, Kram

 
Ingen bild

Karin J

26 februari 2013 22:07

Tack för en toppenrolig lektion idag! Nu måste du lova att vara rädd om dig och tänka på dig själv! Kram!

paula Johnsson

27 februari 2013 14:27

Tack karin, jag lovar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards