madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

LIte av varje...

Av paula Johnsson - 22 oktober 2012 14:35

Ja, en vecka har avlöpt med mycket god hjälp från två duktiga praktikanter!

Passade på att se hur Sokki skötte sig på tur med fler hästar och ja.....mycket tempo och gärna vill han  bestämma själv..men det komer det kommer..jag bara älskar han och det är  ju förutsättningen för fortsatt bra träning och resultat.

   

Lördagen hade jag lite ledigt och for i väg på clinic med Kicki, kollade in Hinnis träningsmetoder,mycket lärorikt och kul.

Henrik ,Josefine och Jessicka hade lite turer hemma på gården.

 

Fölen har stått inne i några dagar, avmaskats,kollat hovar och blitt registrerade.

Goa Ewa ryckte in i går och allt blev klart på nolltid så inom kort så skickas dom små passen..

Silfurlind från Madkullen!

   

Sole`y skall ju hem till sin gård i mitten av December och är nu klar med registrering.

       

Vackra Fenja går med mer och mer i verksamheten.

 

Och Silfurlind växer så det knakar och når näääästan upp till balen..precis som Mamma Gylling.

 

Husbygget fortskrider och Herregud...10 år senare börjar det likna ett hus...kommer alltid lite annat emellan..  

 

Grisarna har flyttat....eller  alla kultingarna nu. då..den siste for i går och nu är det paus för Mamma och Pappa gris fram till våren.

 

Pumpor hinner vi också med att göra här på gården..lyser upp i höstmörkret så mysigt.

 

Och vet ni vad???!!!

Thruma är dräktig!!!

Vi hoppas sååå på en fin avkomma efter henne nu, hade ju lite otur förra gången då hon miste sitt föl.

Nu hoppas vi på en fin avkomma efter henne och Magni!

Kram på er/MadkullaPaula

 


 
 
Therése

Therése

22 oktober 2012 14:54

Jag blir imponerad av allt som du och Henrik hinner med. Greja med fasaden på huset nu också. Ni är så duktiga. :) kul att Thruma är dräktig. Kram

http://www.gravelid.se

paula Johnsson

22 oktober 2012 15:48

Nja, nu kan vi ju inte ta åt oss hela äran då vi har lite snickarhjälp då och då...Henrik är ju oftast i NOrge nu för tiden...Kram

 
Ingen bild

Anna Danielsson

22 oktober 2012 14:59

Hoppas verkligen att det går bra med Thruma och hennes föl. //Kram

paula Johnsson

22 oktober 2012 15:47

De håller vi tummarna för Anna, Kram

 
Ingen bild

gubben

23 oktober 2012 09:46

Men de känns i kroppen de 2 turerna. Va roligt de ska bli Me 3 föl till sommaren:)

paula Johnsson

24 oktober 2012 11:07

Rid mer och må bättre! Du borde va med lite oftare vettu... men det är klart vem skall då komma med fikan ;-(

 
Catherine

Catherine

25 oktober 2012 07:24

Oj, så stora dom små har blivit. Längtar efter att hämta hem Sóley. Vad fin Fenja ser ut och vilket underbart kort. Snacka km bildskön häst.
Kram Catherine

http://www.hamborgsislandshastar.n.nu

paula Johnsson

26 oktober 2012 00:29

Ja, hon gör sig på bild den damen, mycket vacker! Förstår att du längtar efer Sòley,Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards