madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

Turer,planer och bildspel!

Av paula Johnsson - 8 oktober 2012 10:55

Ja,NU kom den vackra hösten och höstvädret!

Hoppas de håller i sig, det är såååå vackert ute nu.

Jag har vart i väg på en givande kurs i helgen hos Lisbeth, med goa Johann, mer om detta sen....

Däremellan har jag kastat mig hem till lite turer...

Lördagsturen..(glöm inte att ní kan klicka på bilderna för större storlek)

                         

Och Söndagsförmiddagsturen hjälpte Kicki och Ellinor mig med och hem rusa jag till tur nr. 2 med goa "stammistarna" Jessika, KariAnn,Tina och Christina..

     

Och goa dagar...

   

Och planer... ja, de har vi ju alltid på Madkullen vet ni väl???

Tankarna har ju funnits länge länge, visst vill väl alla ha tak över huvudet ibland....ibland är det väl blött ute och efter denna ridskolebörjan börjar man ju undra...ska det alltid regna??

Ja, möjligheter till ett ridhus för en så där tre mille...de har inte vi...men visst kan man titta på lite andra lösningar att ta till,just när det kanske är 20 minusgrader eller spön i backen?

Det ÄR lite svårt att koncentrera sig i bland om man fryser riktigt tillsammans med sin häst..


Skåne bar det av till enna gången..vi kikar på lite möjligheter, magasinhallar och div....

Nu är ju projektet stooort och vi ser  på det som till Höstterminen 2013 OM allt går enligt planerna och de är mycket mindre än padocken, men man kanske dom gångerna inte just  behöver jobba med galoppfattningar...eller va säger ni?

Slänger ut en fråga också om nån kanske har tips om firmor som transporterar, lyftkranar...ja, frivillig hjälp osv. osv? ´Jag är öppen för alla förslag..maila gärna om ni kan hjälpa till eller kan tipsa om bra firmor?

Eller om ni vet andra billiga lösningar?

Olsson:paula@telia.com

     


Och kursen jag var iväg på med Sokki, gick jättera, jag är grymt nöjd med helgen och tack Lisbeth och Johann för en som vanligt givande och trevlig helg, god mat och trevligt sällskap och mycket hästsnack...helt i min smak!


Oppps, glömde tona ner the music...ni får klicka ner gott folk!

Kram ,nu skall jag ut i höstsolen igen/MadkullaPaula
 



 
 
Therése

Therése

8 oktober 2012 12:27

Han är så snygg din Sokki!!! Kolla min blogg Paula. Satt upp på Skelmir första gången igår... lite nervös måste jag erkänna!
Kram Therése

http://www.gravelid.se

paula Johnsson

8 oktober 2012 12:56

De skall jag direkt! Kram

 
Therése

Therése

8 oktober 2012 13:16

hahaha... tävla vet jag inte. Lie feg av mig... Men Skelmir är ju bara 3 år än så det vore kul om han växer några cm till. Vad tror du? Hur länge växer de? Jag kände mig dock inte för stor för honom, hans mamma är mindre.

http://www.gravelid.se

paula Johnsson

8 oktober 2012 18:45

De såg fint ut, jo, man säger ju faktiskt att en islandshäst inte vuxit helt färdigt förräns dom är 8 år, det är därför man låter dem ta sin god tid på sig och växa långsamt...då blir de hållbara och stolta bärare,Kram

 
Ingen bild

Karin J

8 oktober 2012 17:25

Wow, har ni planer på ett tak! Precis som du skriver, i vissa väderlekar vore det helt fanstastiskt med tak över huvudet. Jag har inte någon lastmaskin eller dylikt, men hjälper gärna till på annat sätt om det behövs. Kram!

paula Johnsson

8 oktober 2012 18:43

De låter bra,vi får ha en sån där taklagsfest eller va det heter, då kan la du baka en socker kaka!? Kram

 
Moa W ^^

Moa W ^^

8 oktober 2012 20:24

Hej du! Får man fråga vrf du har nosgrimma på din häst? Tror den skulle va mkt snyggare utan den :) kramisar <3

http://Moizzlove.bloggplatsen.se

paula Johnsson

9 oktober 2012 00:46

Hej, syftet med just denna nosgrimman, remont, är mest för att hålla tränset på plats då det innehåller endast två sidostycken utan käkrem.
Kram kram

 
cia

cia

8 oktober 2012 22:20

Kommer bli toppen med lite tak över huvudet, vad spännande :D

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

9 oktober 2012 00:44

ja, vi får se vart det slutar, kRam

 
Ingen bild

Åsa

9 oktober 2012 07:42

Hej. Jag kan rekomendera Borga Plåt i Skara de gör hallar på en vecka och sköter allt, vi har byggt ett fårhus därifrån. 12x24m. Mvh Åsa som av en slump kommit in på din blogg och läser här ibland så trevligt och fina bilder!

paula Johnsson

10 oktober 2012 00:29

Å. tack Åsa, skall genast kolla upp detta! Toppen bra med förslag och kul att du läser min blogg i bland, Kram

 
Åsa

Åsa" title="http://hastgard.se]Åsa[/url]" target="_blank">hastgard.se]Åsa[/url]

10 oktober 2012 08:42

Hej igen, Lycka till med ditt projekt! Om du vill kan du kolla in på min hemsida har lite bilder på hallen där och jag har även islandshästar med. Mvh Åsa

http://www.aspangs far och hastgard.se

paula Johnsson

10 oktober 2012 10:34

De skall jag absolut göra, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards