madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Turer, tävling och hästskor

Av paula Johnsson - 1 oktober 2012 19:29

Lördagen avlöpte i lite turer och rebecka var med till min hjälp.

Förberedelserna av hästarna tog vid i stallet då regnet stod som spön i backen så 12 hästar knödde vi in däör, men det gick så bra så..

Och turen var allt på vår sida så uppehåll hade vi i stort sett hel turen.

Alla var på topp och nöjda och glada, jag önskar er varmt välkomna tillbaka!

     

Vi har införskaffat en luftavfuktare i sadelkammaren och med tanke på detta väder så känns det jättebra, man är ju rädd om sina sadlar..

 

Opps, blev lite fel håll, ni får lägga er ner en stund...kan ju va skönt med lite vila...en annan har nu för tiden börjat ett nytt liv i och med att jag delar ut tidningar varje natt,nu har jag jobbat 50 nätter i rad..innan låg jag nedsövd på sjukan i 4 dagar då jag ramla av..tänk sicken tur ändå så  att jag sov lite..  


Nej, jag har kommit på att det är rätt praktiskt att va vaken dygnet runt...eller?

Nejdå...men Henrik jobbar nu dessutom i Norge varannan vecka så det blir en tuff tid framför oss, och vi har stooora planer på gång jag och Henrik med mycket så följ oss får ni se..

Denna veckan är gubben på plats i allafall och skor hästar på löpande band och ser till så jag sover lite..


I Söndags gott folk var det ju tävling!

Jag och tjejerna drog i väg för en heldag och vi hade jättekul.

Men klart tävlingar drar med sig lite besvikelser också...

Men Gloria med hennes klockrena tölt, hon och Kickivar med  i en lättare töltgren och drog hem ett litet pris i finalen där. Grattis!


De andra flickorna var jätteduktiga också och det har hänt en hel del med deras ridning!

Josefine hade dessutom Geisli, 5 år gammal, vilken utmaning(Har hon ärvt att vilja ha det av sin Mamma tro?)


Jag fick ett stort pris känndes det som då jag fick beröm för min ridning, goa tillrop för hur mycket det hänt med Lysingur och beröm om fina fattningar i kommentarerna av dommarna och belönades med både sexor och 5,5or i tölt och trav m.m


DÄREMOT blev jag diskad!!

Håpp,jo, skon...hästskon hade flytit ut en bit...nu borde jag ju veta detta efter alla tävlingar och tävlingskurser jag gått, men skall väl villigt erkänna inför en skojtävling att jag ej stod med vinkelmätarn..

Men men.. då har jag ändå sist anlitat en jätteduktig kille ,Òli på Òs islandshästar, en islänsk kille som är duktig på vinklar och vrår och sa väl med glimten i ögat efter diskningen ...Jahåpp och det som är Òli som skott han och allt!


Nu OM detta blev nån slags missuppfattning så vet vi ju alla att det kan alltså bero på att jag rdit på hårt underlag och är alltså aldrig hovslagarens verk...så för alla inblandade hoppas jag att jag gjort klart detta!

Kommer åka till Òli med min häst igen och han är som sakt toppen,både han och Ewa!  


Men jag är glad att det var jag och inte någon utav mina tjejer som fick detta besked och jag ä'r nog lite bortskämd med hemgång av en liten rosett, men jag lovar jag var jätteglad över mina poäng mina kommentarer och min och Lysingurs insats.

Och vilken dag vi hade tjejer och visst blir man peppad av att vilja ut igen..

Filmen som följer har ju den omtalade populära "knäppa" låten till sig...ni måste kolla på den videon på You Tube...Öh?! Allvarligt!?

Kram på er/MadkullaPaula

(Nu tror jag visst det börjat regna ute va?)


Vi är under omständigheterna mycket nöjda med dagen...gänget Madkullen!

 
 

 
 
Therése

Therése

1 oktober 2012 20:36

Kul med överraskning.... det ser vi framemot! :) STORT grattis till fina poäng. Det är ju det viktiga. Han sr fin ut Lysingur! Ska du vara med på vår tävling här uppe också? Friggs tävling alltså? Kram

http://www.gravelid.se

paula Johnsson

2 oktober 2012 00:42

Hej, ja, jag är nöjd med vår insats. Den har jag inte anmält mig till skall dock vara med på Säve 13 oktober, Kram

 
Ingen bild

kicki

1 oktober 2012 21:26

Vilka härliga bilder... Kan du skicka dom till mig... <3

paula Johnsson

2 oktober 2012 00:41

De skall jag fixa så fort jag hinner, Kram

 
Ingen bild

Malin Billsdotter Östersten

2 oktober 2012 13:26

Finaste Gloria och Pärlan! Skickar stora kramar!

paula Johnsson

3 oktober 2012 00:41

Srora kramar tillbaks till dig Malin! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards