madkullensislandshastar

Alla inlägg under juli 2012

Av paula Johnsson - 7 juli 2012 06:53

Jajemän...här är det full rulle!

I går anlände en grupp glada killar och tjejer från andra länder men  är boende i Sverige nu tillsammans med två  vuxna,dom hade knappt sett djur förr, så detta var en mäktig upplevelse för dom och alla var såå dutkiga!

Kom lite regn på oss, men vi var lika glada för det och hästarna tyckte det var rätt skönt och avsvalkande med några droppar,

Man kan kilicka på bilderna för större format.

       


Varmt välkomna tillbaka alla och nästa gång tar vi lite mer fart va?

Hade tagit många fler bilder  av gruppen och även  utav Reifur när han fick träffa killarna i flocken, men hände något med kamera och dator...Tyvärr!


Tar ett tag innan allt återställts till det normala känner jag, jag har ju typ inte bara vart borta över en helg?

I dag ser det också ut att bli lite blandat väder...men det finns väl inget dåligt väder va?

Kram/MadkullaPaula

Nu ser vi vad denna Lördagen har att erbjuda.

Av paula Johnsson - 5 juli 2012 06:41

Ja, ni tror väl jag alldeles gått och ramlat av styret??

O nej,Oh nej...nu är jag här igen...men oj, vad mycket det vart ett tag!

Först hade vi ju fortfarande kvar  av Island jag och maken och vi njöt i fulla drag,dels av varandras sällskap, den underbara naturen och landskapet,den goda maten,ledigheten och självklart alla vackra hästar!

Vi började Fredagen med att jag visade Henrik Blå lagunen,känt varmt bad på Island,där mycket värms självklart upp utav hettan i marken och Blå Lagunen är ju ett litet måste när man ändå är på Island...och vädret var då sannerligen med oss..

     

Ja, som Lena lämnade kommentar på facebook, där också mina bloggmeddelanden går ut..hon sa.Å Paula du borde anmäla dig till tursitbyrån på Island med alla dina vackra bilder du tagit från ön, för att få turister till Island...och Ja, Tack Lena de värmde och det är ett sååå vackert land att fotografera i !

Eftermiddagen blev det busstur till Landsmòt och här håller jag ju äntligen i biljetten!

 

O sicka dagar vi hade på Landsmot, helt magiskt, vilka hästar, vilken atmosfär...ja, helt sagolikt!

   

Och så att vi var tillsammans igen...

   

Och Johanna var ju där (som jobbat hos mig och nu är vida omkring och jobbar med Islandshästar)

Tur man fick in henne också i Islandshästvärlden..

    Och Självklart var ju även min "Boss" på plats..

   

Ja, man träffade många känningar och vi såg många fina uppträdande..

 


Passläggningar,kadriljer och mycket mycket mer!

             

Vi behövde ju dock åka hem vääääldigt tidigt på Söndagmorgon, så vi missade en del finaler, men jag är sååå tacksam för dessa sista dagarna vi fick tillsammans, ja, självklart över hela min vistelse på Island hos Johann och hans familj med ,men också över ett par semester dagar med gubben!

Vi lever länge på detta nu!

Resan hem gick bra och vi kom helhållna till fast mark och efter en god natts sömn, ens egen säng är ju alltdi bäst...så fyllde ju faktiskt mellan pojken min 15 år, det var ju därför jag hade så bråttom hem.

Hela 15 år, stort Grattis Filip!

 

Och här hemma har det gått sin gilla gång, jag har fått mycket hjälp av familjen och mina stalltjejer och jag är så tacksam för det!

   

Och sen efter detta lilla kalas,ja, då har det gått i ett...267 medelande på min mail hade jag att ta itu med...en stooor brevhög, telefonsamtal och telefonsamtal..och ja, det är skönt och vara efterlängtad...borta bra men hemma bäst,så är det ju bara!!


Sen har det ju vart lite andra grejer att ta  itu med som var planerade sen innan.

Ny häst har anlänt,

 

Anlänt och anlänt...vi kör ju en del på vägarna..så och även denna gång.

Reifur är blott 7 år, mycket maffig häst..och ja, mycket häst överhuvudtaget!

Stora rörelser..efter Bjartur från Egilstödum föresten som vår förstfödde kille var,Ljosi från Madkullen`.

Mycket stark personlighet har han och kräver mycket ridning av ryttaren.

Mörk fux och påminner mycket om Vindur faktiskt!

Reifur skall vara här på träning och om allt går enligt planerna stanna på gården,behöver hjälp att hitta tölten bland annat,Vi säger i allafall varmt välkommen till Madkullen Reifur!

Kompis med Litfari har vi blitt en så länge i allafall..

       

Och grisarna ja, de växer ju så de knakar!!

 

Och sen ja, då har två till små familjemedlemmar hämtats...

Rolf och Urban...ja, det är jag som döper djuren...frågor på de??  


   

Avsaknaden här nu av kattungar inför ridlägrerna,(då vora honkatter försvunnit) som börjar på Måndag och då de endå behövde omplaceras dom här små,gjorde ju att man fick  ställa upp!!  


Så härav avsaknaden av blogginlägg...vart lite mycket...

Men nu gott folk...nu....är jag tillbaka!!

Kram/MadkullaPaula





Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards