madkullensislandshastar

Alla inlägg under april 2011

Av paula Johnsson - 10 april 2011 17:36

Äntligen!! Som man har väntat!!!???

I helgen hade sannerligen våren lagt sig över Madkullen och säkert på många andra håll med?!

Lena som vid ett flertal tillfällen har dragit i hop personal från våran kommun var återigen här i Lördags med ett stort gäng förväntansfulla damer.

Vi skulle ut pålångtur med lunch....

Dessvärre började turen lite olyckligt då självaste Lena föll av så olyckligt precis vid uppsittning, ren olyckshändelse var det och tyvärr sådant som kan hända även den bästa.

Lena slog sig dock och kunde inte göra oss sällskap på turen, vi säger Krya på dig från oss  alla Lena och du vet väl som sakt att jag skall ha ut dig på tur igen?!


Lena insisterade dock på att vi andra skulle ge oss av nångång och lydiga som alla kommunanställda är löd vi åder   


Här möter mästerfotografen dagen till ära upp, min lilleLudvig!

Vi är på väg genom skogen till vår vackra sjö för lite lunch  för oss och vila  och lunch för våra hästar.

 


 

Glada flickor!!


 

Fikastund och avsadling...


 


 


Gott och rulla sig tycker Vindur.


 


Hö har vi fått att mumsa på....



 


Och vi åt lite mat....


 

Och kaffe på de....


 

Ja, sicken dag det blev trots allt och alla var helnöjda med sina hästar turen och väääädret!!!

Kunde ju inte vart bättre, härligt!

Välkomna tillbaka alla!

Här kommer vi på hemväg genom vår vackra byggd!


 

Kram/MadkullaPaula.

Av paula Johnsson - 8 april 2011 10:14

Ja, tyvärr har jag legat sjuk en vecka, därav utebliven info igen...

Men vi hann med en händelserik tur i Lördags med ett stort gäng!

Här är vi på gång och Blesi tar som vanligt med sig lite färdkost.

  Japp, off we go!

 


Jag ledde med Vindur och jag kommer nog fortsätta ha han ett tag framöver. Sorry!


Här har vi Sorti, Dora och Saga,de hela började med att vi fick byta ryttare på Sorti som är en MYCKET pigg herre, men till slut blev det så bra så och alla var nöjda med sina hästar!

 


Trhuma, som för övrigt mår prima igen som tur är.


Skjona, som för övrigt åkt på en liten allergisk reaktion, men efter lite kortisonbehandling så tyckte jag hon var pigg och allert igen och skulle ut med kompisarna och slänga sina lurviga.

Hmmm, så fel jag hade, hon började sacka efter och var allmänt påverkad i sin andning så, efter fikan, när då dessutom Louise tagit en annan väg hem för lillflickan på Blesi ville ta det lite lugnare.

Då står jag där liksom, vad gör vi??

Henrik kan inte komma med transporten  mitt ute i urskogen och inte kunde hon ridas mer.


Åååå! ja, som tur var hade jag mycket duktiga ryttare med mig, så jag fick låna ut min lilla häst och förklara vägen, Hmmm inte helt lätt att hitta hem för dem men hem kom de  och jag fick så vackert promenera med min lilla nya häst!

En genväg.... eller senväg?!

Lera,vatten och trasiga broar och oj, va vi kämpade på!

Men hem kom vi och Skjona är undersökt och har fått medicin och vi får väl se vad som händer om hon blir avelsto eller promenad/sällskapshäst?!

Det har vart rätt mycket nu, känns som man är förföljd av otur i nuläget!


Här kommer lite mer bilder på gänget iallafall.

Skjona, sötis!

 


Solfaxi.

 

Raudur.

 

Stigandi.

 


Louise på Muska, tack! Tur att vi var två!

 


Fikan smakade gott, Henrik körde ut med värsta "Hello Kitty kassen"!

 

 Välkomna tillbaka alla och tack för eran hjälp att fixa situationen. Ni var jätteduktiga,men

lite fel red ni va??

Berghems skogar är stoooora!


Vi har också hunnit med att raka lilleman, han var jättetovig, så den årliga rakningen var ett faktum, under tiden fick Lilleman sova gott.

"Operation "Lilleman!

 

Det tog många timmar det!

Men nu tycker han nog det är skönt, jo, många är ju djuren som skall skötas om.


Men var är Lisa looop??!!!

Har inte sett henne på en vecka nu!!

Hur skall det bli med alla ridlägerkissekatter när hon brukar få ungar?

Skall Princess ta över?

Kan ju hända att Lisa har lagt sig för att somna in någonstans, hon var gammal nu.

Det är många djur som lämnat oss nu under kort tid.

Ja, livet har sina upp och nergångar kan man ju säga?!

Kram Kram/MadkullaPaula 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards