madkullensislandshastar

Alla inlägg den 14 april 2011

Av paula Johnsson - 14 april 2011 20:15

Denna fantastiska träningsform, denna gamla ljuvliga islänska tradition vill jag alltid annamma på mina lektioner, få mina elever nya som gamla att bekanta sig med ,få dem att känna glädjen i och utav att kunna träna två hästar samtidigt, låta hästarna smittas av vår glädje och barnsliga lekkänsla, och faktiskt kunna känna stoltheten i att manuvrera två hästar på samma gång och se hästarnas känsla i att vara tillsammans och nästan lite småtävla på rätt sätt med glimten i ögat.


Ja, veckan har bestått i lite handhästridning på ridskolan och mycket annat också självklart.

Här önskar jag Torsdags gruppen varmt välkomna till en ny lektion.

 

Här får de yngre eleverna en liten försmak i handhästridningen....

  Och vädret var strålande så här innan påsklovet...

Här har vi grupp tre Torsdag som tränat lite på handhästridning förr, denna gång hade vi med ryttare på, sist var det med lösa hästar, allt är möjligt.

   

Dom var jätteduktiga och det var en mycket givande lektion...

 


 

Tack för denna veckan tjejer och ha en go påskvecka så ses vi vecka 17 igen,

och glöm inte att ni alltid är välkomna att boka turer över påsk,

Kram Kram/madkullaPaula

 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards