madkullensislandshastar

Alla inlägg den 21 april 2011

Av paula Johnsson - 21 april 2011 18:10

Litfari är en häst som en del utav er kanske kommer ihåg, han fanns i mina ägor vid 2004 ungefär.

För att göra en lång historia kort, så sålde jag han utav lite olika orsaker till en go tjej som gick på min ridskola, han stod först inackorderad här ett bra tag och sedan flyttade han.

Jag har vetat vart han varit och till och med hälsat på han i bland när jag vart där på kurser osv,men inte haft nåt vidare kontakt med ägaren på en herrans massa år,men nu ringde hon mig häromkvällen och gärna ville flytta "hem" igen.


Litfari trivdes alltid mycket bra här och har ju en del gamla kompisar kvar men många nya,men i vilket fall som helst så har han flyttat hit!!!

Han skall vara lite innackorderad, lite som Ràk, men kommer andvändas i verksamheten, han är också som många de mina just nu en häst som behöver arbetas och tänka mycket.

Många hästar trivs ju med att röra på sig och faktiskt få lov att andvända hjärnan, för att kunna bli trött och sova gott, lite som för oss själva?!


Här hälsar vi på Blesi, tjena gamla kompis!!

 


Lukt lukt....

Det lite roliga är ju att i LiItfaris hästpass står det att han heter Jarpur, men då Litfari är gulbrun till färgen , skiftar han i färg och kan bli otroligt ljus vissa tider på året ,så det tyckte jag inte passa alls, då Jarpur på islänska betyder brun, så jag döpte om han  ,och det goa e de att Helen den nya ägaren har gått på samma spår och för mig är han och förblir alltid LIitfari och så även för Helen, Heja !


 


Nja.....


 


Några andra fick stolleryck bara vid åtanken av en ny kompis, men just nu håller jag dem i lite mindre hagar medvetet, för dels skall det sås nytt gräs och dels behöver de fälla av i lugn och ro och dels vill jag hålla superkoll på fodergivan så här innan betessläpp, så för oss funkar det bra, men dessa båda killarna ville ha minst 30 hektar att springa på idag, minst!!!


 


 


 


Men de andra tog allt med ro....


 

Puss...

 


Litfari och Solfaxi blev goda vänner..


     


Välkommen till Madkullen igen Litfari! 

 

Kram/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards