madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Flockuppfödning!

Av paula Johnsson - 21 december 2010 15:23

Jag har meddvetet väntat lite med att flytta ihop fölen med flocken, dels utav olika foderstater  skull och dels för att det har underlättat att sära fölen från Mammorna när de varit själva, men nu var det dags...

Flockuppfödda islandshästar är ett måste, ansèr jag för att de ska  få den fina respekten och förtroeèndet med sig sedan i den kommande hanteringen och inridningen.

Uppståndelsen var rätt så liten, men glada blev alla, dels finns det nu mera att göra på nu  dagarna, leka med alla,och på så sätt hålla värmen, jag menar det var 23 minusgrader här tidigt i morse, hej och hå!!

Och dels så skall alla nu under julledigheten få stå på fri tillgång med mat nattetid och en viss del på dygnet.

 Här har vi Hersir´och Halleggur.

  

De är sååå fantastiskt och se fölens tuggande, med vidöppna munnar , och så säger de febrilt, okey, jag är underkastad dig, jag lovar att inte ta för mig och vips så är de accepterade i flocken.

Tänk att de bara är meddfött, så fint!!

 

O allt sker under övervakande av mammorna... 

  

Gaupnir kikar över mammas snöbelagda men trygga rygg...

   

Hej Gjafar.

   

Hej Blesi, jag tuggar och tuggar, ser du?!

  

Ja, de är okey, du är allraigtht vännen...

  

Sofaxi var glad och bralla runt en hel del gammelgubben.

,     

   

Muska.

    

Blesi och Gjafar tog de hela med ro..

  

Och Ràk

   

Medans vissa sprallar runt...

  


   

Wilma.

   


   


Gaupnir.


     


Hersir.

    

Hästtåg...

   


  

  

Men visst längtar man efter lite värme nu....?!

Kram Kram, här har vi Hersir som liten pojkspoling på vårkanten...

      

 
 
Alexandra

Alexandra

21 december 2010 15:48

Gaupnir är ju bara för söt med sin fina teckning!

http://barefootangel.blogg.se

paula Johnsson

21 december 2010 18:01

Absolut, det gör han så ståtlig! Kram

 
Ingen bild

Rebecka Larsson

21 december 2010 16:20

Hej och hå vad tiden går alltså...! Myyys med alla nallebjörns-lurv-hästar...! Det är ju mer hår än häst :P

paula Johnsson

21 december 2010 17:56

Absolut, det är ju inte för intet de kallas raggsocor, he he, Kram

 
Ingen bild

Daphne

21 december 2010 20:03

Åh vad fint! Dumt att ridskolan har uppehåll när det är som finast att rida ;)

God jul!

paula Johnsson

22 december 2010 19:28

Jag håller med Daphne, fin vinter vi har, Kram och God Jul!

 
Therése

Therése

17 januari 2011 16:02

Hejsan Paula! Började undra vart din blogg tagit vägen. Hittade den inte på din hemsida som man brukar. Men skönt att du fortsatt skriva. Jag undrar en sak, du som har så många hästar. Hur brukar du göra med mockning av hagar?
Kram Therése

http://www.gravelid.se

paula Johnsson

17 januari 2011 17:28

Va var den borta?
Jag brukar ta en tur då och då med skottkärra och skyffel när det blir som värst, men jag har rätt stora vinterhagar också, så det sprider sig ju lite grand själv, Kram

 
Therése

Therése

17 januari 2011 18:37

Med borta menar jag att ikonen för din blogg hittade inte jag längre på din hemsida.

http://www.gravelid.se

paula Johnsson

17 januari 2011 19:17

Ok, jo, ibland är den lite långt ner, skall försöka fixa vid nåt tillfälle att den hamnar längre upp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards