madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Äntligen!!

Av paula Johnsson - 17 augusti 2010 18:44

Ja, nu har man vart som bortblåst ett par dar igen!!

Datorhaveri, På Tisdagskvällen slog åskan ner som aldrig förr, måste vart alldeles i närheten, mitt i ridlägret!!

Så nu undrar ju alla både flickor ja, ni som var här vet ju, och föräldrar.

Va händer där på Madkullen!?

Men nu har vi nytt modem och fortsättning följer.

Innan det brakade loss på Tisdagen så var vi självklart vid vår lanthandel och köpte glass...

       

På onsdagen var det långtur, den hjälpte Lisette mig med då ryggen inte är i ordning, det ena avlöser det andra känns det som nu?!

Glömde skicka med kameran, sorry tjejer.

På Torsdagen var det förmiddagstur och sen en härlig badtur på eftermiddagen och vädret var med oss, än så länge!

       


Mer bad...


      

O kolla Gjafars mule...


  


Mera bad...

          

O bad utan häst....

    

Dansen börjar tidigt i kväll?!


  

Tjejsnack...


  

Iordninggörande...


  

O killar dök det upp hela veckan, både egna och kompisar, fröstår inte det?!...

  

Kvällen var supertrevlig, men även därifrån har jag inga kort, blev ju hällregn så det var mestadels inomhusaktiviteter charader och andra lekar, det sprack upp lite sen på kvällen så lite dans och limbo blev det allt men då var det så mörkt.

Men tack för en trevlig kväll flickor och POJKAR!


På Fredagmorgon efter fruckost var det dags för att rida hem hästarna från sommarhagen som vanligt och även här ser man en och anna kille skymta...

  

  


  


Efter träning och lunch var det dags att tjusa till sina hästar.


   

Har ni sett så snyggt?

      


Uppvisning...


  


  


    


  

Fajt om de bästa åskådarplatserna?

  

O Hilda hon är en trogen åskådare hon...


  

Ärevarv...


   

O en sista galopp upp för backen...

     

Självklart är Greta och Bulten med...


   

O en liten epatur?!

  

Kan man lita på detta egipaget?!

Tur man har inhängnat?!

  

Tack flickor och pojkar för en jättetrevlig och kul vecka och tack för all hjälp då min rygg klappade i hop något, ni är så välkomna tillbaka och en del av flickorna har ju redan bokat för sommaren för sjunde året i rad!

Och med tanke på att man nu gått på kryckor i en vecka för ryggen så tar tant Paula emot i rullator nästa sommar, men det funkar!

Ni hjälper mig upp på hästen bara     

Lugn lugn, skall till naprapaten på Torsdag igen så får han nog sparkat i gång den gamla kroppen igen för mig ?!

Hej hopp/MadkullaPaula

 
 
Cia

Cia

17 augusti 2010 20:28

man kan inte annat än att älska dina ridläger paula :) de spelar ingen roll va det är för väder så har man alltid kul :) får nog ta och försöka vara med på ett av dina ridläger igen! tur att man aldrig blir för gammal för sånt ;)
Kram!

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards