madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Kommun och tuffa killar!!

Av paula Johnsson - 24 september 2009 09:43

Japp, I Måndags var det dags för kommun träff igen.

Vädret var helt ok igen!! Vi klarade oss undan regn och alla var nöjda och glada. Tyvärr hade knappen vridit sig lite på kameran så bilderna blev suddiga. Ja, gott folk det blir till att göra om utflykten så jag får fotat er ordentligt. Välkomna tillbaka!


        


O sen då på Måndagskvällen, tyckte vi så käckt att vi släpper in lille Shalle till Magni, dom kan la gott bli vänner. Shalle springer nämligen fram och tillbaka fram och tillbaka i sin hage  och går ner typ 10 kg, så jag tänkte han får ju få en vän. Shalle är van att gå med hingstar och man vet väl att gör upp en stund ,rätt brutalt men sen brukar de lägga sig.

Men Herre Jösses säger jag bara!!!  Shalle vet tydligen inte om sin egen storlek....

Han bara fullkomligt flyger fram till Magni... Rätt fram i full galopp och bara fullkomligen attackerar!!!


  

Och Magni ,stackarn han undra ju va som hände?!  Han är ju så vansinnigt snäll.

Annars hade jag inte heller släppt in den här besten för ni vet en rejäl spark i buken och ingen Shalle mer typ....


Sen inleddes den värsta jakt jag sett.....

Att en sån liten häst kan springa sååååå fort hade jag ingen aaaaning om!!

Lite is i magen får man ju ha, men alltså jag var övertygad, nu spräcker Magni  snart trådarna....


Herregud va de sprang!!! Runt Runt Runt. Mimir som var kvar i hagen, han ägnade Shalimar inte ens en blick åt!


Till slut stannade de och lukta på nåt.... då fångade vi den lille besten, dels blev det mörkt och  dels blev det inte så bra som jag trott.


Nej Shalimar får allt stå i sin lilla grushage i natt och skämmas!!!


  


Katterna undrade ju klart vad som stod på ?!

Hur kunde det helt plötsligt bli så många katter på Madkullen?!


  


Dagen efter kände jag på mig att NU går det bättre!!! 

Vi kollar igen, skam den som ger sig! Och nu var det tydligen nåt helt annat.....


    


Ja, ja, lite tjafs klart.... Det mesta gäller ju kring dessa bajshögar?!  Asså var e de med hingstar och bajshögar...?!

Herregud vilka discutioner kring dom?! Och hur kan dom trycka ut så mycket?  bara för att typ visa.... Kolla?! ...Jag kan bajsa en gång til jag!!!.. De kan inte du?! Och igen du! Och du får inte lukta, då skriker jag!!

Asså.... tur man inte har dom problemen i allafall!?


  


Och sen förstår ni fick allt sig Shalle en omgång, så nu har de allt gjort upp vad som gäller kring vilka bajshögar!

De behövde lillkillen!! Och ja, allt gick bra.


  


Och nu e de bra!


  

Får ju hitta på nåt häftigt till öppet hus med dessa båda tuffa killar!!!


På Onsdagen var en skolklass här, som varit hos mig några år i rad nu några tillfällen på vår och höst. I går hade vi lite avslutning och vet ni?! Trollen hade gömt skatter i skogen!     

Alla pojkarna hittade varsin glittrande skatt upphängd i träden och det var ju lite gott!


Sen var det fika och korvgrill. Välkomna tillbaka för nästa omgång. Till våren kanske?


  


Och ja, det blev som det var tänkt.

Nu e dom bästa vänner!!!


  

Liten och stor!

Mimir har fått komma in till de andra nu igen, han tycker detta med bajset är rätt fjantigt!

Men Magni ser inte så stressad ut?!


Ha en bra  Onsdag   OOppS...Torsdag/MadkullaPaula


  








 
 
Ingen bild

Louise

27 september 2009 14:36

Varför är inte Blesa och Tindra men på sidan där alla andra hästarna är längre?

Kram Louise

 
Ingen bild

paula

27 september 2009 15:40

Dom är sålda Louise. Kram

 
Rebecca från ridläger! :)

Rebecca från ridläger! :)

12 oktober 2009 16:56

shit! små hästar med mycket power kan man säga! :)
Bläddrat igenom blggen lite, såg även att Urvinda får vara med på turerna nu! :-)
Hur är det med fölet förresten?

kram! ^^

http://rebeccabui.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards