madkullensislandshastar

Alla inlägg den 11 september 2009

Av paula Johnsson - 11 september 2009 09:27

... till överskriften kommer vi inom kort....

Hrappur tränades som sakt i går, jag tror inte riktigt han vart tränad på detta sätt på  ett tag.

Vi har många och långa discutioner jag och lillgubben, men stora framsteg görs snabbt!

Här av vi oss på "lilla" ovalen i galopp...


  


Hrappur har Mycket egen vilja, vilket klart uttrycker sig på ett och annat sätt, klart när man ställer krav så protesterar vi...

Ställer sig lite på bakbenen när vi tycker träningsrundan är slut, stannar lite då och då, svansviftningar hit och dit..

Ja, lille gubben jag har vart med om många sådana hästar, så det är nog bara att bita i hop, snart vet Hrappur va skåpet skall stå, och faktiskt mår riktigt gott med det.


  

Ni observerade svansen??!!!

Här kommer vi i trav. Konditionen behöevr jobbas upp, han va helt genomsvett sen den lille stackarn. Meeeen så skönt det var att komma ut i hagen och rulla sig sen.


  


Ja, vi har en del arbete framför oss, men han är rolig och lättlärd.


Och sen var det dags för Magni... Mycket Mycket träning även där, men jag känner jag har hittat min framtidshäst, det skall bara finjusteras och han har det i grunden och jag har ett helt år på mig, innan vi förhoppningsvis skall ut på tävlingsbarnera, så jag är så glad så glad.


  


  

Och sen som överskriften förtäljde så lekte vi modell för en dag...

Han är ju helt klart gårdens nya modell!!


  


Ja, ni ser ju... håret det matchar?!...


  


  


Han e verkligen en typisk islandshäst. Lugn och sansad, men kan ändå bjuda på en del  om man vill .

Och robust och ... ja... hårfager!!

Och bara sååå älskad!


  


Redan min nya prins kan jag säga!

Planen är lite sen att även på turer kunna ha han lite som ledarhäst, kanske till de lite mer erfarna grupperna, när jag lärt han stå uppbunden i träd och så, och lärt känna han mer.

Greta är dock väldigt intreserad av han. Kära nån!!! Tänk när hon brunstar?! Och går förbi där lös?! Jaha, veckans problemlösning nummero 8!!


Ridkoleveckan denna vecka har ju varit kalas! Sicket väder! jobbat mycket lösgörande arbete och en del grupper har ridit lite barabacka ch tränat balansen med div. balansövningar. Perfekt väder för en barabacka tur.


Här har vi Perla.


  

Raudur och Kjartan.


  


Rjòmi och Thruma.


  


Mimir.


   


Tölt!


  


Mera tölt !


   


Och Lisette hon tränar Trana för fulla muggar, bär av på första tävlingen på Söndag så vi säger Vi håller tummarna!!


    


Idag åker Hrekkur på träning. han kastreras även idag och därmed säljs som valack och kommer stå kvar på träningsanläggningen till försäljning. Vi tackar Hrekkur för denna tiden och ser fram emot vackra föl nästa sommar efter han. 


I eftermiddag börjar även knatteridningen. Men jag har ju något att förtälja, jag har förlagt hela knattebladet... med både med vilka som kommer idag och vilka som står på kö... Förlåt!!!! Om föräldrar som ställt sina barn på kö läser detta, snälla ring mig, så får jag göra en ny lista och kanske hänga upp i taket?! Ja, alltså åteigen jag ber om urrsäkt. Men för er som kommer i eftermiddag, det ordnar jag, jag tar fram era hästar och sen fyller vi på med namn allt eftersom i båda grupperna... Ja, vi hade i alla fall tur med vädret..

Ha en go helg i allafall gott folk/MadkullaPaula


 Och ja, ni vet hur det är när man är kär... Man glömmer tid och rum....

 Du och jag Magni!


  




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards