madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Kurs!

Av paula Johnsson - 21 september 2009 08:53

Jaha, då var helgen avklarad. Vi hade ju ett glatt gäng här Lördag - Söndag på lite miniläger och tur på islandshäst, middag och badtunna. Och Fröken ja, hon åkte lite fram och tillbaka till Vedigge där prinsen befann sig på lite vidarutbildning.

Men här är jag med i allafall på Hrappur på utetur på Lördagen.


  


    


  


    


Och sen var det dags för dopp i tunnan!!


  


Jag önskar er så välkomna tillbaka  flickor!


Och ja, jag som sakt  for ju fram och tillbaka till Prinsen i veddige och utbildningen av han har gått förträffligt! Varit jätekul och sicken häst säger jag bara! Sååååå snäll och nu börjar han allt vakna till liv lille gubben, finns en hel del under ytan.... Inte konstigt han har 8,5 i sin bedömning för tölt!


      


      


Väl hemkommen fick Magni en liten kompis till sig, närmare bestämt Mimir, tyckte han såg så ensam ut i sin stora hage och ja, även hingstar behöver ju faktiskt kompisar och beröring. Och e man så snäll som Magni så....


Josefine ledde på han på transporten helt själv, han bara följer....


Så här glad blir man när man får  nya vänner.....


        


Och Shalle han blir ju glad bara av att byta hage. Vi skall flytta in han till Magni sen med... men han är kaxig den lille kan jag lova!! hHan var så söt där han trippa runt i Passage!!!!


    


Ha nu en underbar Måndag gott folk!! Och njut av vårt vackra höstväder./MadkullaPaula


    




 
 
Ingen bild

Lina

21 september 2009 15:23

Vad fin han ser ut Magni! Han ser stor och ståtlig ut och ser ut att ha riktigt fina rörelse. Ser framemot att få se honom "live"!

 
Marie

Marie

21 september 2009 15:37

Roligt att se att Magni verkar så lycklig! Har han fått en liten kompis också!?

http://www.lyckansislandshastar.com

 
Ingen bild

MadkullaPaula

22 september 2009 08:14

Ja, jag är verkligen lycklig. Har äntligen hittat min häst!!! Kram till er alla.

 
Ingen bild

Rebecca

23 september 2009 20:49

Håller med alla andra! Magni var riktigt fin :)
Själv tycker jag att den nya lilla prickiga va stilig ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards