madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Knatte, tur och kurs

Av paula Johnsson - 14 september 2009 09:28

På fredagen bar det av för Hrekkur upp till Uddevalla. Henrik fick ställa upp då jag skulle ha knatteridning.

Han har för övrigt bytt namn, som  våra goda vänner i Uddevalla sa.... Henrik alias "KBB" Kör, Betalar och Bär! Ha, ha, det var ett bra namn tyckte jag Kyss Puss på dig Älskling!

  


Jag var ju hemma och hade KKK Knatte, Knatte Knatte...

barnen var glada att det hade starta´t igen, alldeles för långt sommarlov tyckte de, och en del av dem är redo för att sätta upp sig i kö till "stora" ridskolan nu.... Och ja, jag hade faktiskt kommit i håg alla namn! Herregud! jag blev lite lätt chockad själv. Men som sakt kölistan är väck!


    


   




Och glada föräldrar i sens sommarvärmen. Vilken dag!


  

Sen bar det av ut i skogen och leta efter troll, här finns ju som bekant ett par stycken i skogarna. 


  


Och Greta var självklart med.


  


Hej hej ja, det var en hellyckad start på knatteridningen.


  


På fredagkväll gav jag Lisette och hennes kompis ut på en liten tur, ville se lite hur Magni uppförde sig. han gillar visst blondiner. Gick hur bra som helst! han bara sa hi hi en gång, sen var han precis så underbar som jag trodde han skulle va, eller typ så som faktiskt hingstar skall vara.


  


På Lördagen var jag lite ledig och Sandra hade tur här. Jag kollade lillpojken som kämpade sig i genom Marten loppet, han var jätteduktig! Heja Heja!


  

Tina som b.l.a var med på Lördags turen  skickade mig en fin bild från deras tur som hon kallade så fint "Underbara Madkullen" Glad jag blev! Välkomna tillbaka alla!


  


På Söndagen var jag i väg på vidarutbildning, Sandra hade återigen grupperna här. Tack Sandra för hjälpen i helgen!

Körde 10 timmars bilresa, var gör man inte säg. Känner mig dock lite mör idag. Kursen fokuserade på Utbildning och förtroende av hästen, vi gick också igenom mycket med kroppen och huvudlärare var en utav mästarna på Island, huvudlärare även på Hòlar Eyjòlfur Isolfson  ni vet han som säger att "det tar 200 år att lära sig att rida islandshäst" Jo, det ligger ju lite i det. och börjar an tro att man är fulllärd, ja, då får man nog lägga av, för detta är en livets skola, och en rolig sådan.... ja, här sitter jag och börjar bli sentimental....


 

En mycket givande och utvecklande dag och kul och komma och se så många vackra hästar. Mycket baserades på förteroende ryttare häst och här har vi en liten uppvisning med paraplyridning. hmm Tänk Stigandi i detta moment.... han som inte kan se  en glass uran att tro att den äter upp han?!


   


Här har vi Disa från Hocksbo bedömd till 8.45 totalt.


  

Och som sakt förtroendet gick som en röd tråd.... Här rids stoet med bara halsrem.


     

Och jag kan ju säga, min inspiritiaon har legat lite lågt ett tag även om det kanske inte direkt märkts ,men i min egen ridning har jag som alla kan ha haft en liten svacka . Tror det kännts lite så ända sen Pjakkur och Humall försvann, men nu känner jag... NU är den där igen Tack vare magni... Skall bli så kul och fortsätta med han tycker jag!


På kursen var även självklart Kraftur med.... Oj, vilken häst! Vilket lyft! Kraftur har sin högsta bedömning med hela 8.86 för ridegenskaper och 8.08 för extriör, det är nåt i hästväg det!!

varit en jättegivande dag. Tack alla berörda som gjorde det möjligt för mig att komma i väg och tack alla arangörer för en fin kurs.

Ha en bra Måndag/MadkullaPaula


  















 
 
Rebecka L

Rebecka L

15 september 2009 15:35

Jag hejar på dig Henrik!! :D

http://focusonjesus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards