madkullensislandshastar

Alla inlägg den 13 maj 2008

Av paula Johnsson - 13 maj 2008 21:01

Här kommer först en till bild av nytillskottet till Madkullen, är hon inte söt så säg? Lilla Mön.


Var och tog lite bilder av hästarna i hagen i dag.

Här har vi venus, eller (toaringen) som min dotter kallar henne, då det nästan på minner om en toaring runt svansen, men det var ju inte så sött, Venus är det ju. Katla är med på ett hörn, vilar sig lite från solen i ligghallen, gott och kunna gå i skugga.


Jag tror Blesis täcke är liiiite stort för han! men det skyddar mot flugor!


Här har vi Raudur och Urvinda som gottar sig i gröngräset och hjälps åt att bli av med de varma resterna av vinterpälsen.


Idag började som sakt avslutningarna på ridskolan, blev lite hjälpt med de två första grupperna, då jag än inte är helt bra i ryggen, men den sista hade jag och vi tränade tempoväxlingar och gångarter på ovalbanan i den vackra vår kvällen.


De stunderna jag var vid ovalen, så hade jag en standin i padocken, "Bulten", men han har lite oordning på sitt tålamod och blir rasande på eleverna i bland när han tycker lektionen drar ut på tiden.

Ja, herregud, tur jag inte stångar och går an mot mina elever i allafall!


Det blir lite kaos i ledet då och då med en GET mitt i, tur han bara är med i bland, och att mina elever har ett gott humör!


Här har vi Madde med tungan i rätt mun!


Och här har vi sandra på Blesa.

Hilda vill också passa på att önska alla elever en god sommar, ses till hösten/madkullapaula.



Av paula Johnsson - 13 maj 2008 15:47

Till Hösten kommer ett nytt litet sto till Sverige och Madkullen, brunfärgväxlarsto, Tur man har goda kontakter på Island!

Varit på jakt efter en färgväxlare ända sedan försäljningen av Bot blev.

Äntligen, hon har bara ridits i ca en vecka men verkar bli en bra ridhäst, fyrgångare, bra, behövs till ridskolan.

Förmodligen kommer hon verka en del i aveln också, och kommer förmodligen att vara betäckt när hon kommer.

Kika in längre ner på film från Island, det fladdrar alltid och blåser en del där ni vet, och än har hon inte så mycket livserfarenhet, unghästar är ju unghästar.Men de reder ut det rätt bra tycker jag.

Återkommer med mer information, stay tune, MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards