madkullensislandshastar

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av paula Johnsson - 8 maj 2008 09:46

På kvällen var det dags för Saga och Sina att träffa Hrekkur.

Han var en riktig gentleman, och tog hand om sina flickor på bästa sett!


Ja, lite jage får det ju va!

Hela familjen var bänkad med picknick i det gröna, jag och Henrik öervakar hästarna medans barna fikar i gröngräset, men. men, vi hade ju väntat oss värsta akten!..

Men Hrekkur är en fin herre och tar det försiktigt med sina flickor och väntar till senare, när det är lite lugnare på gårn.



Men, Pst! Jag såg uppe från huset, när lugnet lagt sig över Madkullen, att Saga hon brunsta, Hrekkur han flema, och ja, sen var det till verket.

Får se vadan det bliva av detta nästa år!/MadkullaPaula




Av paula Johnsson - 8 maj 2008 09:38

Igår kom hästarna ut på lite bete, har haft dem på lite tillvänjning nu under ett par veckor, fång och kolik hinner vi inte me, eller hur?

Ohh! Va glada de va!


De bara dök ner!




Och några ur Filips klass var här, och provade på lite islandshästridning, och en del fröknar!



Jag och Istvan fick springa bredvid.




Fast jag undrar om det inte var Urvinda som var ute och sprang med Istvan?

Eller?!

Hej och hopp/MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 8 maj 2008 06:34

Ibland kan man ta en liten stund till att bara vara, även om stunderna inte är många!

Men de stunder som finns är härliga, ibland önskar man att man  mera  var som ungarna, kunde ta varje stund här och nu!

Nej, oftast far man ju runt som ett "torrt skinn", o glömmer allt i sin väg, ja, ni vet säkert vad jag menar.

Men i Tisdags, red jag och Henrik ut en "fritidssväng", även om det blev till att kolla nya ridvägar och träna Katla en hel del (Kallas arbetsskada), så var det underbart, och jag är övertygad  om att även hästarna tyckte det.

Vi kollade givetvis också sommar hagen och fixade lite, man rast och vila blev det också.





Ta vara på dagen gott folk, och  njut av vädret!/Madkullapaula




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards