madkullensislandshastar

Alla inlägg den 12 maj 2008

Av paula Johnsson - 12 maj 2008 20:40

ja ha, så roligt tyckte Thruma det var ensam med fölis i en hage lite längre bort.

Fram på kvällningen kommer mor och dotter gåendes på vägen hem igen.

Ställer sig vid grinden till den gamla hagen och vill hällre in där igen.

Var det inte så att alla islandshästar hittar vägen hem  igen, jo, jag tror det va?

Får väl ta med lite sällskap till henne sen då ,då. Just nu får jag kurera ryggen, Ha det gott/MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 12 maj 2008 16:42

 I Lördags fick även Dufa med `lilafröken komma in till farbror Hrekkur, så nu har han och göra gubben.

Han tar väl hand om sina flickor och behandlar dom efter alla konnstens regler.

Urvinda skall också få lov att träffa en pappahäst, fast hemma hos Åsa, och där träffa den silversvarta vackra Sproti.




I Lördags fick jag lite hjälp här av Sandra och Johanna, har knäckt till mig i ryggen, så just nu är det i mycket med mig överhuvud taget.

Henrik har fått sköta hela rulijansen så att säga idag, tur man har en så bra gubbe.

Thruma fick jag tagit upp på bete i allfall, behöver lite extra mat nu när hon ger di tilll den lilla Sokka.


Här kommer tjejerna med hästarna som skall gå på tur.




Lilla Dimmbrà  blev helt slut efter jage leken i hagen.



Jag hoppas jag är bättre i ryggen tills i morgon då avslutningarna på ridskolan tar vid, /MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards