madkullensislandshastar

Alla inlägg under juni 2008

Av paula Johnsson - 11 juni 2008 06:30

Men Hej och Hå, förstår vi hur det hade kunnat gå??!!!

Henrik skulle upp och vattna hästarna i sommarhagen i går, och det blåste ju "lite" som bekant eller ja, rätt mycket.

Tror ni inte under tiden han står där... Först rasar en liten gren, oj, det blåser nog lite tänker Henrik, sen kommer hela J-A trät!!!!

Ja, här under stod min man!!

Som tur var, var det ju, grenverket och inte stam, för då hade det ju inte varit en rolig historia.

Nu kan man ju nästan lite småfnisssa, när man tänker på hur han måste ha behövt kravla sig ur de här.

ja, under allt elende står våran vatten vagn också.

Ja, kära nån! Vågar inte ens tänka på hur det kunnat gå?

Men han är välbehållen! MadkullaHenrik i alla fall.

Ha en bra dag/MadkullaPaula.

Av paula Johnsson - 11 juni 2008 06:21

...Sjunger Thomas Le`din, och det var ju så ungefär man kände i går morse.

Och sen började det ju, lite först, men sen mer. Äntligen regn!

Nu, säger det väl Brak! Nästan så man vill stå och titta på när det börjar växa ur marken nu.

ja, det behövde vi.


Hade en tur i går med ett trevligt gäng som firade kompisens 30-årsdag med en ridtur på Islandshästar.

Välkomna tillbaka flickor!

Och hästarna gillar ju också fikastunden.

Det är så himla grönt gräs på Berghemsturen, nästan så man själv vill ta en tugga, ser så aptitligt ut.

Eller, ja, nu börjar man väl bli som en häst också.

Här har vi Raudur med ja.... Lite regn på sig!!!

Kycklingarna växer och frodas, och Hilda vaktar fortfarande.

Hej Hopp/MadkullaPaula


Av paula Johnsson - 8 juni 2008 20:32

Nej, skämt och sido, idag hade vi två lyckade turer med mycket fart och fläkt, och som tur var fläktade det även i skogen, så hästarna klarade sig jättebra + att de får ju också fika rast i mitten av turen.

Tur nummer 1 var det fem glada tjejer som hängde på och jag och Josefine, Josefine min dotter följer ju med ibland och den lilla är verkligen född i sadeln, när hon var riktigt liten följde hon även med mig i kombisadel så takterna sitter  nog kvar.


Tur nummer två var ett annat glatt gäng inbokat både män och kvinnor, och ja, 10 satt från början och 8 höll sig kvar!

En dam,glömde nog av att titta framåt så en gren slog nog henne av Perla, som tur var gick det bra, och ni får säkert en hel del att prata om senare.

Tur att du inte slog dig Maria, och jag hoppas inte du blev avskräckt från att rida vidare på Madkullen.

Nästa var en man, som suttit så fint på Blesi hela turen ända tills vi kom hem, då ramla han i backen, ja, kanske värmeslag  va vet jag.

Det gick också bra som tur va, och ja, det händer en del i bland, men turen var i det stora hela mycket lyckad och alla va glada och nöjda och jag önskar alla sååå välkomna tillbaka!

Hästarna var som ni förstår mycket törstiga när de kom hem och nu har de en välbehövlig vila tills i morgon.

Ja, man kan ju fortfarande fråga sig var regnet befinner sig?!

Regndansen någon???!!!

Här har vi hönorna , samling vid pumpen, dricker vatten och mår bra!

Hej Hopp /MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 7 juni 2008 09:58

Igår fick fölen hälsa lite på flocken.

Du`fa sa till alla på skarpen, att det här är minsann min dotter!

Thruma va lite lugnare och överlycklig över att träffa sin "väninna" Katla, dom e verkligen bundisar dom två!

Brukar alltid små gnägga vänligt mot varann när man paserar.

Fölen tyckte verkligen detta var uppståndelse och efter ett par timmar sov de båda två lugnt mitt i flocken.




Birger rullar sig i lugn och  ro.



Bulten blir vansinnig!

J-a flyttande på dessa hästar hit och dit, kan de inte stanna på en och samma plats!?

Jag kan ju i allafall gå under tråden och ta gräs utanför när de tryter i hagen.

Så tänker han nog och stångar allt va han orkar rätt in i badkaret i rena ilskan!


Ha en bra Lördag gott folk/MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 5 juni 2008 06:23

Nu har de börjat öppna ögonen, Lisa Loops bebisar och är sååå söta! alla tre långhåriga. Hon lämnar bedårande barn Lisa.

ja, det blir inte lätt att tinga nån, den i mittten, störste pojken, som Filip kallar "Fredrik" Är bortlovad till Gudbjörg, hovslagarn, och de andra två, ja, de måste vi nog behålla....

Lite vingligt går det, rätt svåra att fotografera än...

Ha en bra och solig dag/MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 4 juni 2008 19:33

Jag red ju förbi stonas hage igår och hörde hur det knäppte i battterit, men det måste tatt slut under dagen, tror ni inte att under kvällen här idag kommer hela karavanen mammor springandes med föl och andan i halsen och naturligtvis Morsan Thruma i täten!

Dom var ju långt bort på "smörtoppen", 3 kilometer härifrånpå bete!

Lilla Thruma längtar visst hem i emellanåt kraftigt!

Sicken tur att de kom hem!!

Två bönder från Hajomsvägen ringer mig strax efter att jag tagit emot uppjagade mammor och meddelar att här har minsann skenats på Hajomsvägen, är de i gott förvar?

Jajemen, tack för omtanken, och de har hittat hem.

Kanske blev de rädda för nåt och bara ville hem, nu är de här i allafall och får vila ut med lite mindre bete tills i mon, när de bär upp igen.

Vågar inte ens tänka på vad som hade kunnat hänt!


Idag har vi också varit i väg i Strömstad och hämtat hem Sina som är färdigbetäckt med Hrekkur, oj! va varmt det vart!

Men allt gick bra och faktum är att jag och Johanna (kompisen) som har Hrekkur, discuterade lite, och hon trivs med att ha Hrekkur där igen och jag trivs mer och mer med Naskur så eventuellt sker det kanske ett byte permenent, vi får väl se när vi discuterat klart.

Hrekkur, Sina och Johannas sto har vi här.

Gokväll så länge/Madkullapaula

Av paula Johnsson - 4 juni 2008 06:47

Här har jag och Naskur ställt upp oss!

Igår va vi ute en sväng jag och Henrik, känns jättebra, men Naskur behöver som sakt stärka sitt självförtroende och bli lite säkrare i sina gångarter, men jättmjuka gångarter  har han och mycket trevlig liten, ja, eller rätt stor, häst.

Lite senare red jag även Kjartan idag, jättebra gick det, otroligt lätttöltad nu när han stärkt sina ryggmuskler lite och är helt frisk efter infektionen.

Han mår bra och går stadigt.

Lite konstig vinkel, men, men, naskur ser väldigt lång ut, men det är nog lite kamera vinkeln.

Här har vi också lite semesterfirare som äter och frodas.

Mångfald i färgrikedom, alla kom ju givet inte med men för ögat är rikedomen stor. Här är bara Reginn, Saga och Kjartan

Ha en bra Onsdag gott folk/MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 1 juni 2008 19:44

I helgen har hästarna varit lite lediga, och det har varit barn, grillning, fotboll, och bad istället.

I Fredags var vi vid havet närmare bestämt Onsala, där är ju faktiskt jag uppfödd, känner igen varenda gata, o där har jag ju ridit, o där o där!

Känns lite i bland som att komma hem, men jag ångrar inte att jag blev markbo, nej, nej, nej, stormtrivs här verkligen!

Här har vi Ludvig Johnsson, alltså Henriks son i fiskar tagen.

 Och här har vi Ludvig Olsson alltså min son i byggartagen.

O Josefine, alltså min dotter, hänger på, på fisket av krabbor, ja, jag med!


Och vad letar pojkarna efter? Va vet jag, va vet jag?

På fredag kväll hann vi t.om med ettt grönskaslandsbygge,tur man har så bra hjälp!

Och på Lördagen var det fotbollsmatch för Ludvig Olsson, de kämpade bra och de hade skoj, o jag, ser jag ut som en fotbollsmorsa eller?

Kanske skulle haft en fotboll ingraverat på armen istället för en  häst, eller, nja, vem vet när sonens intresse kanske sviktar, och mitt intresse sviktar ju aldrig, så det är nog bra som det är.

Här har vi Ludvig i n action/gul tröja, tar sig för pannan, Puuh!

På Sönadagen var ledigheten slut, var en grupp glada tjejer här från varberg och Göteborg och vi var ute på en halvdagstur, 4,5 tim.

Hästarna uppradade, Perla undrar ska i gå snart?

Gruppen samlad vid fika platsen vid sjön, förutom två som hade en avstickare på "toaletten"

En underbar tur och trevligt sällskap, ni är så välkomna tillbaka flickor,

På återhörande/MadkullaPaula



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards