madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Höstlov,ledighet och storm...

Av paula Johnsson - 29 oktober 2013 14:57

Ja, usch för stormar...vi har ju vart med om lite här på Madkullen i samband med "domma dära" Gudrun och Per!!

Bränder...stooora träd, nedfallna  fem meter från sovrumsfönstret, hela 80 kvadratsmeterstak avblåsta från ligghall..

Plockepinn med trän  över vägen, m.m..m,m 


Men nu... ja nu.. förstår ni...nu var vi förberedda till tusen...herregud...fyllt upp vatten...( vi brukar va utan ström så där i ca...nio dar...ingen ström = inget vatten..osv.) 

Köpt engångstallrickar..förberett med inköp av mat...hästarna fixade, kaniner inlåsta ankor kycklingar osv....så dom typ inte blåser bort...katter intagna..

ALLA ljuslyktor, pumpor, plock och plock borttaget...saker och ting bortplockade och fastsnurrade..osv. osv..ja, jag menar verkligen förberedda..till och med barnen,hi, hi.. ja, de va ju utflugna till kompisar...för NU, ja nu,  minsann..ja, nu visste dom, nu har vi inte internet på  typ två,tre veckor! Thi hi..


Jamen visst de blåste ju väldigt men...jag tror inte ens att en pumpa hade kunnat ryckas upp va?

Men ni  vet ..min gode vän Ester.(Islänska Ester som jobbat här) hon sa efter Gudrun...jasså, blåste de?!

Öh?! Ja!

(Ni vet på Island är det inte så himla allvarligt...där blåser de jämt..och Gudrun... ja, ta på en mössa till och håll i dig i hästen?! )


Ja,  men  kort sakt..denna gång så vi klarade oss förskonade och visst känner vi en viss tacksamhet i dag och glad att det inte blev värre...


Men  det märktes ju av på tidningsrundan i natt kan ju tillläggas...MÅNGA trän låg ner då jag kör mycket i skogen...så ja, rutten blev väl ca. 24 mil istället för vanliga 12...då jag fick gena och sena och bakväga osv.. men men alla fick sin tidning..  


Denna veckan är det ju höstlov och faktum är att jag passar på att va lite ledig...ja, det har faktiskt inte hänt under mina 12 aktiva verksamhetsår...de har varit mycet höstläger och turer under v. 44 så jo, jag njuter lite nu..

Vi har lite turer inbokade under veckan, men en hel del ledighet med fakstikt..och ja, jag får väl säga att ...jo, ni trodde kanske inte jag kunde säga de, men...jo, helt ok.


Och Ellinor är ju hemma från sin islandsutbildning så vi passar på att nscak lite häst självklart och ta en "egen" islänsk tur.. de innebär full fart ochg mycket tölt..  

 

 

Men helt still kan man ju inte sitta klart...så nu..ja, nu blir det dags att baka lite bröd va?

Och P.s barn... vi har internet!

Kram på er/MadkullaPaula


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards