madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2013

Försten och sisten...och hjärnsläpp

Av paula Johnsson - 22 oktober 2013 14:58

Jo, nu var det väl änna dags för ett bakslag...så jag liksom kom ur lyckobubblan eller?!


I Söndags var det tävling och så fint var det ordnat att det gick att ha det i finaste ridhuset istället för ute då regnet stod som spön i backen heeela Söndagen!


Jajemän....sakt och gjort jag och dotera tävlade minsann emot varann denna tävlingsdag..hon hade med sig fina Kevikur som alltid gör sitt bästa och bara är sååå bra...

I utagningen  i fyrgång ledde jag och låg alltså etta o Josefine låg trea ...i finalen sen behöll jag min plats och höjde mina poäng och Josefine höjde sina markant och kom tvåa... och jag vann då den grenen ,så glada vi var!


Men sen förstår ni...då var jag med även i T3 som jag vann inne på Säve sist och tyckte de gick ju så himla bra... Nej...här då...alttså jag vet inte.. men får väl typ skylla på operationen eller så...att jag ej blivit som jag skall än..Öh?


Nej, då förstår ni...då skall man tölta Ett varv kort tempo,byta varv och...Nej.. minsann Paula töltar runt varv efter varv efter varv och fick TOTALT hjärnsläpp... väntade väl typ på speakers kommando eller nåt..som dom redan deklarerat att i A-klassarna ÄR det inget utrop...du rider själv programmet...


Men nej, så efter typ fem sex varv eller nåt (man skall rida ETT..Shhhh?!)


Då får dom liksom påminna ekipaget på banan...(Vi då) om att det var dags att byta varv för typ ett halvår sen ..så japp..OJ?!

Piiinsamt!
Så när jag då sent om länge byter och skall bjuda på ökningar..ja, då är ju självklart stackars hästen  så trött så DET var rollningar..travinslag...rollningar igen, högt och lågt läge...ja, typ det mesta man kan bjuda på av felaktigheter i tölten så...Nje, jag kom sist i den grenen...Hmmm...


     

Ja, kära nån...

Men men... vart lite mycket...så jag får väl skylla på det i hjärnsläppheten eller nåt?!

Men dagen var lyckad och alltid lär man sig nåt!!!

Typ tror jag kan T3 nu iallafall...  


Josefine var även hon med i en annan gren och den kammade hon hem med strålande poäng!

Så vi båda kom hem med varsinn förstaprisrosett, fina borstar i pris och presentkort.. och Josefine då en andrarosett och jag då..Hmmm en femterosett..

Kram på er/MadkullaPaula

   




 
 
Ingen bild

Therese

22 oktober 2013 19:54

Jättekul att det gick så bra i den ena klassen! Den andra klassen..skyll på hjärnsläpp tycker jag! :)

KRam

paula Johnsson

23 oktober 2013 18:35

Ja, jag får väl leva på de Therese,;-) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards