madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

Ja, där ser man...

Av paula Johnsson - 14 oktober 2013 10:31

Ja, operation öga har ju utförts och herregud...va lite värre än jag tänkt mig..

Inte nog med att ena ögat skulle fixas till, bli av med häng och skav sen olyckan, ja, då fick ju andra justeras upp för symmetrin..så typ skönhetsoperation känns det som?!

Och 20-30 stygn per öga!!

Ja, jösses!

I dag har stygnen tagits bort så jag hoppas inte jag skrämmer iväg mina privatlektionskunder som kommer här i eftermiddag.

Kicki har ju varit go och ställt upp här och fixat både ridskola och tur i Lördags Tack Kicki,och tur va väl de!

Jag har vart både gul,grön och gredelin kan man säga och svullnaden!

Kära nån!

Nu har svullnaden lagt sig i kinderna i stället så just nu ser jag ut som en ja, jag vet inte vad!

Ja, ja, det blir väl bra nån gång..


Men det är väl konstigt här händer alltid grejer ändå!?


Katla tillexempel ....är hemma gott folk!

Ja, ni läste rätt!

Hon är här åter då det inte riktigt funka hos förra ägaren och ja, hon har ju mycket vilja damen, så i nuläget är hon här och vem vet..jag tror allt har en mening med sig så förmodligen stannar hon!

Och därmed kommer det också bli så att Lilla Tritla säljs istället, så om intresse finns skynda er att kontakta mig..ni vet hur fort våra fina hästar går?!

Japp!

 

Ja, och sen är det ju som så att Ögn som hon heter,hennes  träning har påbörjats..


 

Eller Maria Montizami som hon kallades på sitt förrförra ställe...lite passande tyckte jag..hi, hi.

Hon kommer kräva en låång träning , men  kommer faktiskt att stanna här och medverka i vår verksamhet såsmåningom...som det kan bli...


Då kan ju genast tyckas att ja, men då kunde hon ju lika gärna behållt Saga ,Stigandi m.f.l ..m.f.l.

..men nja....jag hör och märker allt på mina hästar när de berättar vad som är dags för mig!


Saga framförallt som tidigare var en av de främre hästarna hade allt tacklat av en del och låg oftast sist och tyckte nog att nej, nu tar jag mig ett privathem..

Stigandi likaså..så ni får allt lita på mig där...


Vi snackar varje dag där, jag och mina  hästar som är mina bästa arbetskamrater och hästarna vi har nu, har inte jobbat i verksamheten i 12 år...utan känns rätt så nya på området och speciellt inför det här nya området jag liksom har startat nu ...

Så... ja, det blir bra detta!


Så vi säger väl..Välkomman Katla och Maria..Oops! Ögn mena jag till Madkullen!

Ha en bra dag gott folk...Öh?

Hoppas inte jag skrämmer iväg min praktikant för veckan ,Ilka som även går på vår ridskola, eller det kanske är modernt med lila ögonskugga?

Kram kram/MadkullaPaula




 
 
Ingen bild

Annette

14 oktober 2013 19:45

Jubbi Katla. Så kommer Mathilde og jeg gerne igen i 2014 :). God bedring til dig. Hils Henrik og børnene. De bedste hilsner fra Danmark. Annette og Mathilde

paula Johnsson

15 oktober 2013 08:58

Ååå, va kul och höra Anette!
Ser fram emot att ses igen nästa år!
Kram till er/Paula

 
Erica

Erica

23 november 2013 11:17

Hej! Var roligt att ni köpte ögn! Ska bli kul att höra hur hon utvecklas kan du berätta lite hur du tycker hon är nu i både ridning och personlighet? Jag har nämligen hennes avkomma på 1 1/2år. Köpte Sollilja nån månad innan du köpte ögn! Du kan se bilder på henne på min blogg.

http://solliljans.blogg.se

paula Johnsson

24 november 2013 08:03

Hej va kul, jag skall berätta lite om henne om du skickar mig din mailadress.
Jag finns på Olsson.Paula@telia.com Mvh.Paula

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards