madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Hästar som kommer igen och detta med telefoner!!

Av paula Johnsson - 23 april 2013 20:20

Ja, jag sa ju att ni skulle kika in i gen...här går det undan i svängarna nämligen..

I dag blev det  en liten hästresa ENBART till Lindome för mig och maken..


En häst vid namn Surtur hämtades till Madkullen och det roliga är att även Surtur har funnits i Madkullens ägor för MÅNGA år sen...tänk att de hittar hem igen,  


Ja, de var väl så att en Islandshäst alltid hittar hem...skämt åtsido..

Ägaren Mirjam har lite annat för sig ett tag helt enkelt och behöver lite avlastning och självklart är han välkommen... och vem vet han kanske stannar här längre än bara en liten vistelse?

     

Han såldes först till Onsala en gång i tiden till Lena, sen köptes han av Mirjam och som sakt nu är han här igen... övertygad av att han kände igen sig och Litfari känner han sen gammalt.

 

Lysingur hälsar ju alla nya gäster välkomna på de där..hmmm.lite jobbiga udda  sättet..nej, inte lukta där...där är mitt ställe...inte där heller...och nej ,du inte där i allafall!!!


Och så vidare.. ja, Surtur han va nästan lite andfåddd efter ett tag... men va roligt han tyckte det va att få kompisar och springa och busa igen.

     

Vi hälsar Surtur välkommen till Madkullen och Surtur, som är en STOR trevlig valack är tänkt att efter igångs'ättning och aklimatisering medverka i turerna här hos oss.

     

Och så detta med telefoner då!!!

Va e detta?!

Asså jag ligger lite efter då va?!

Men orka totch eller?...vet inte ens hur det stavas!

Nej... men nu har ju min dotter och delar av befolkningen förklarat att jag kan inte ha den här gamla tegelstenen... nej, nej... en ny toch..alltså man trycker försöker jag stava till...telefon är införskaffad..och jag säger ju bara det... hur grejer man detta?!


Asså jag trodde jag hade simultanförmåga... nej, men nu får jag näst intill vänta tills jag har semester för att kunna svara på ett sms!

Allvarligt.. en toutch.. eller hur det nu stavas och telefonen lever ju ett helt eget liv...HELT plötsligt har jag ringt upp tre elever på ridskolan... eller får svar från Ellinor...

-Vad menar du Paula?!

 

Ja, nej, då har jag skickat iväg ett meddelande till henne som INTE skulle dit... Öh...

så ja, får ni mycket udda meddelanden gott folk.. eller jag typ ringer upp och bara, ja....andas..ja, då vet jag inte att jag ringt?!

 

Jo, jag vet att det finns lås!!

Men detta sker typ ..ja, jag vet inte....

På väg hem med Surtur... telefonen ringer.. efter mycket om och men kan jag svara..

Madkullens Islandshästar..

Jo, detta var från Gravkapellet i Lidköping...du hade ringt?

Öh?!

Nä!?...Eller?!

Ja, har du 0709....

Jo...ja, herregud...jag har en ny telefon, jag ber så hemskt mycket om ursäkt...den måste ringt själv..

Ok, säger mannen lite fnissigt.. han måste trott jag var 80 bast!?

 

Ja, ja... barnen säger att jag lär mig... eller?!

Kram på er/madkullaPaula

 



 
 
Ingen bild

Therése

23 april 2013 21:49

Oj oj oj tacka vet jag också de "gamla" telefonerna!!!! :) Snygg kille du fått hem.
Kram

paula Johnsson

24 april 2013 07:33

Ja, visst är han fin! Kram

 
Cicci

Cicci

23 april 2013 22:17

Ne men va kul :D

Detta med telen , ursäkta MEN hahahhahahahahhahahahahhahaha ... Jäklar va jag skratta o mer o mer ju mer jag läste :P
Jag lovar att du kommer underfund med den :) men aaa du kanske har hunnit med lite "nys kontakter" under tiden :D haha.
Kram C

http://www.bonnaliv.bloggplatsen

paula Johnsson

24 april 2013 07:32

Va kul Cicci...Hmmm, att jag gjorde din dag...Jo, då jag skrattar nog själv ibland åt detta, herregud! men, men, jag får väl lära mig...kan ju inte gå runt med tegelstenen som min ´dotter säger, Kram

 
Ingen bild

Oscar Olsson

24 april 2013 20:42

Ja du morsan, man kan knappt lära en gammal hund sitta heller ;D

paula Johnsson

25 april 2013 15:36

Min "lille" son...JAG lär mig nya saker varje dag...och jag var ju gammal,eller nä.... men du vet...de kan man ;-) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards