madkullensislandshastar

Alla inlägg den 30 december 2012

Av paula Johnsson - 30 december 2012 10:18

Japp, nu har vi satt fart, nu var det liksom dags att upp och hoppa och jag känner mig sjukt taggad!

Perfekt nu och ta tag i hästarna Januari, Februari,Mars, det märks att de har piggnat till efter höstvilan och nu tar vi och blandar padockridning med uteridning kontra handhästridning osv...


Perfekt nu med både is...snö och blandad teräng för det syftet jag vill ha för dagen.

Vi har kommit en god bit på väg jag och Sokki och det känns enormt spännande att fortsätta.

   

Faktum är att även om omläggningen av mitt företag känns i mångt och mycket sorglig när jag är tvungen att säga att jag ej kan ta emot när det ringer familjer som önskar en aktivitet och aldrig har suttit på häst, så känns det som jag gjorde rätt för just MIN tid...vi går in på elfte året i Maj och jag ångrar inte en sekund av att ha fått vara med och glädjit så många människor som har suttit på häst för första gången på Madkullen!

Nu blir tiden till att träna de hästar som är på gården,och tänk Undri skall ju påbörjas år 2014   

Och två små föl blir här till våren så helt tomt är här ju inte vetni?


Jag tar emot små grupper för turridning och privatlektioner och ridskolan år 2013, så bara ring och boka vetja!

Här har vi Fenja som skall fortsättas töltsättas...det blir så bra så!

 

Julklappen till herr och Fru Johnsson i år ,va två stycken eluppvärmda vatten baljor till hästarna...bästa köp ever!!

Så skönt att veta att hästarna hela tiden har 37 gradigt vatten att tillgå i stället för att mötas av en isklump på morgonkvisten!


Nu är det hästträning och halmning av ligghallarna. som gäller!

Kram på er/MadkullaPaula


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards