madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Mycket nöjd!

Av paula Johnsson - 16 september 2012 05:34

Ja, jag är glad att jag tog med Sokki på kursen, blev en bra start för oss tillsammans och vet nu hur jag bäst går vidare.


Har ju dock redan stött på mycket reaktioner, det är ju alltid så, alla vill ju va med och tycka och tänka... men Herregud varför hade du inte kvar Magni då och Gud va du byter osv... Nej...där håller jag nog inte med och det är nog jag som skall tycka mest.

Magni hade jag ett bra tag och va väldigt förtjust i och är sååå glad att jag har Undri efter han kvar, men  mina hingstar och tävllingshästar byts inte ut till höger och vänster, jag lägger ner mycket tid och energi  på deras träning, men en viktig aspekt  i det hela tycker jag är, att man kan inte kräva  mer av hästen än den förmår,då är man orättvis mot hästen tycker jag..är det så att man har andra mål, ja, då tycker jag gott men kan byta om bara hästen förses med ett gott hem. 


Magni hade inte riktigt den glädjen JAG sökte på tävlingsbanan och erbjudandet kom om byte till Fenja, sen detta erbjudandet om Sokki, så som jag sa i tidigare inlägg, vem vet om man fattar bra eller dåliga beslut jämt?


Denna branchen är ständigt utsatt för nya beslut som skall fattas och så länge man ser till hästens bästa så får man nog hoppas att vi kan se till att ägaren fattar ett bra och klokt beslut.

Jag är en person som älskar utmaningar (om någon missat det?) och Sokki är en stor utmaning för mig, har god pontensial, men är som en unghäst och krävs att man börjar om  med han ,då han är riden mycket lite.

Sen att verksamhetshästar byts ut lite då och då...jo, de gör de och de tycker jag är bra.så de behåller glädjen och stoltheten i att vara häst..och i bland handlar de om pension, i bland om att hästen inte passar,ibland andra orsaker, osv. osv.

Men, men så är det inom detta,många vill tycka och inte ofta så goda tankar tyvärr.


Ja, jag är jättenöjd med gårdagen i allafall!

Bra start!

Red både ny häst, för ny tränare (för mig) Stian Pedersen, flerfaldig WM-vinnare och känd och omtyckt islandshästtränare och på nytt ställe.Mycket trevligt sådant och goa människor.

Fick fina lovord av Stian och ja, det här kan nog bli bra känns det som...mycket träning.. men kul kul!

Tog det dock väldigt lugnt med han då han precis är i gångsatt lite smått.

             


Hemma hade jag hjälp utav goa Kicki och Ellinor som gjorde det möjligt för mig att sticka i väg en helg,Tack!

Ellinor fick äran att känna på "Pärlan" i dag!

 

Och omdömmet va...

-Jag förstår varför du tycker om han så mycket! 

Det var nöjda kunder som var ute i våra veckra höstskogar i går..

   

Och visst är det väl vackert här i Berghem?!

(Fotograf Ellinor Sollander) på turbilderna

 

(Fotograf,Josefine Olsson)


Idag är det mera träning...kul!

Och i kväll kommer gubben hem efter en veckas jobb i Norge...Mys!


Han kommer va där nu varannan vecka och jobba ett bra tag framöver så det blir till att sko hästar på löpande band den veckan man är hemma och "ledig" därimellan...    


Kram på er/MadkullaPaula






 
 
Ingen bild

Anna Danielsson

16 september 2012 08:13

Reaktioner får man ju alltid men som du själv skriver så är det ju du som ska tycka mest om dina hästar och din verksamhet! Jag tycker du är modig som vågar ta jobbiga beslut för dina hästars bästa. Lycka till med alla nykomlingar! Kram

paula Johnsson

16 september 2012 17:19

De värmer;Kram

 
Therése

Therése

16 september 2012 20:27

Jag håller helt med Anna som skrev tidigare... starkt av dig att ta svåra beslut som man ibland måste men också modigt. Tycker att det ser lovande ut med Sokki!!! Kram

http://www.gravelid.se

paula Johnsson

18 september 2012 00:35

Ja, det känns bra, tack för dina kloka ord, Kram

 
Ingen bild

Karin J

16 september 2012 20:27

Tänk att människor alltid ska tycka så himla mycket! Det är väl bara du som vet vad som är bra för dina hästar, för dig själv och din verksamhet! Och det är inte många som är som du - du BRYR dig verkligen om dina hästar och dina kunder! Stor kram!

paula Johnsson

18 september 2012 00:34

Tack Karin, det värmde, kram

 
Catarina

Catarina

17 september 2012 12:34

Wow vilken underbar häst!
Jag saknar både hästarna och ridningen fast det är över 16 år sen jag kunde ha häst. En gång hästälskare....
Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

paula Johnsson

18 september 2012 00:34

Kul och höra Catarina,jo, hästarna blir som ett gift, mycket beroendeframkallande och svårt att sluta med,välkommen på en tur för o stilla dina begär, Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards