madkullensislandshastar

Alla inlägg den 18 september 2012

Av paula Johnsson - 18 september 2012 18:36

Ja, nu kommer ni ju bli bombaderade av bilder av en viss herr Socka nu under ett tag...ok eller?  

Henrik hjälpte mig med en liten tur i dag med två som fått ridtur i present på presentkort...uppehåll var det och allt...och Henrik,ja, självklart gillade han Kveikur skarpt!

    

Och ja, jag ägnade mig åt lite av varje i dag och hade ju som sakt  b.l.a utetur med "Sockan"

Det gick såååå bra, ja, man kan väl säga att han har alla dom egenskaper JAG söker hos en häst!

   

Vi fortsätter att jobba på muskler och töltträning...och allt annat..

Kram/MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 18 september 2012 05:06

Ja, nöjda och trötta är vi allt...vart en mycket inspererande och givande helg.

I går fick Sokki och jag lite vilodag och idag fortsätter arbetet, idag skall vi ut på tur, jag och Sokki tänkte jag.

Absolut bästa sättet att lära känna sin häst, det är ju trots allt det gamla traditionella tipset, människa och häst i samklang med naturen!

Men efter helgen så känns det som vi har en framtid framför oss...sen som sakt, han  får tas som en unghäst då han är bara riden ett fåtal gånger, behöver mycket muskler och kraft, orkar inte bära sig i tölt än...men viljan den finns där och som Stian sa...nu vill det till att vända den vliljan mot att också kunna andvända bakdelen.


Japp!

Bara ut och jogga  (Försöka att inte ta det i 120 km/tim då?)

och klättra och träna, träna och träna.

Vem vet..kanske klämmer in nån hösttävling bara på skoj...han ÄLSKAR banan...sen att det kanske  blir utesluten tölt och som sakt 120 km/tim...de e småsaker va?


Lysingur är redan anmäld och träningen fortskrider självklart även med han ...och en del andra hästar fanns det visst här på gården me ja?!

Kram/MadkullaPaula

 


 


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards