madkullensislandshastar

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av paula Johnsson - 21 mars 2011 16:56

Man hinner ju inte återhämta sig från den ena olyckan  innan nästa tar vid....


Thruma har kastat sitt föl!!!  

Tårarna rinner!


Sokki från Madkullen heter han.

Svartvitskäck kille med fyra vackra strumpor.

Va e det som händer!?

Jag som sakt när jag pratade med min gode vän Lina som jobbat här och därefter köpte Tritill av oss.

Hon misste också sitt föl som hennes sto födde ut döfött, jag sa (det var strax efter vi förlorat Gjafar)


-Jag förstår vad du går igenom, då att mista någon  var mig så nära.

Men faktum är att efter alla dessa föl vi haft genom åren, Sokki är väl nr. 15 så har jag aldrig behövt erfara det, det är ju hemskt ovanligt på islandshästar.


Så händer det!

Varför?!

Så fin han va!!


Att et sto kastat kan ha många orsaker, det kan handla om en liten infektion i kroppen bara.

Det är ju alltid så att man spekulerar fram och tillbaka, men om och men om.

Men vi gör vad som står i vår makt för våra djur men  tyvärr kan olyckan vara framme i bland trots allt.

Sokki vila i frid!!

Kram/MadkullaPaula



 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards