madkullensislandshastar

Alla inlägg den 5 juli 2010

Av paula Johnsson - 5 juli 2010 05:27

Jo, det har vart mycket här så jag har inte hunnit med så  mycket bloggande om jag skall vara ärlig, men nu kommer ett långt inlägg....

På midsommar dagen var det dags för ett glatt gäng på 9 personer ifrån Danmark att anlända för läger.

Jag tänkte först det här går aldrig.. jag som inte förstår ett ord danska!!

Men det gick så bra så!!

De stannade i hela 5 dagar och det var ett mycket glatt gäng!

De var 4,5 timars turer, 6 timmars och 3 timmars turer, badtunna, mat m.m m.m

Här sitter vi ute i skogen och fikar.

  


Rast även för hästarna...

 

Och barnen har ju som bekant sommarlov, med allt ved det innebär...

   

Oh, vilka fina dagar vi haft, vädret har ju varit kanon för ett sommarlov och läger, (nästan lite väl varmt ibland)

Här är vi på hemgång från en av våra alla turer...


  

    


   


   


   


   


   


    


  


  

O på kvällarna blev det lite dopp i grytan...

  


Hästarna var jätteduktiga och det kändes som alla var nöjda med sina sköthästar för veckan, känns så kul när det blir så rätt.

Här följer ett litet axplock ur vår vackra 4,5 timmars tur...

   


    


  


  


  


   


    


   


   


    


  

Ja, det har verkliogen varit en underbar vecka med många glada skratt!

Anette är en glad prick!

  

O resten med...


  

O Ludvig hamna ju i stugan... liksom jag!

  

Varmt välkomna tillbaka hörni, kändes  tomt när ni åkt!

Men som tur är har man ju lite sällskap, har ju änna blivit som en ungdomsgård här på Madkullen med b.l.a krossbana med skyttetrafik upp till sjön.

Men jag gillar när man vet var man har ungdomarna så dom är så välkomna så!

  

1 Juli var det dags för stor tur igen, tyvärr ej dokumenterad på bid, men välkomna igen i allafall.

2 Juli, var det dags för min mellanpojk Filip att fylla hela 13 år, (hur gick det till?)

  

Då var det kalas från morgon till kväll.

Grattis älskling!

3 juli var det dags för möhippa med 8 glada tjejer, tyvärr heller ej dokumenterad, men alla tjejerna var så nöjda så och det blev en hel lyckad kortistur i skogen.

Samma eftermiddag anlände att annat glatt gäng på läger som varit här förut och som gladeligen kommer igen. Kul!

Det var ett tvådagars läger Lör-Sön.

Lördagen bestod i tur och på kvällningen i värmen hamna vi alla uppe vid sjön, Mysigt!

Här har vi Saga, Ida och Julia, ljummet i vattnet.

  

Och självklart består ju ett läger av gos med hästarna...

  


Här kommer vi hem från Söndagsturen,jag på Wilma, med Hmmm, dubbeltygel?!

Jo, vid fikan så band jag Wilma i ett träd en liten stund för jag skulle göra en hage till henne hon brukar ju få en liten specialhage så jag slipper jaga runt henne i en halvtimma innan avfärd, och då skulle gullliga Ulle rädda Wilma från en blinning på halsen.... och slog till, varpå Wilma självklart flippa ut...(hon e ju lite känslig) och drog sönder min tygel.

-Ja, ja sa jag, hamnar jag i diket på hemvägen för att behöva böja lite så vet ni varför... Herregud värre har man ju vart med om...

Men goa Ulle (som hade lite dåligt samvete, men det var ju i alla välmening)

erbjuder sig, ja, men jag kan rida utan stigbyglar hem, det tycker jag bara är roligt så kan du ta stiglädrerna till tyglar...

  

  

Ja, så därutav blev det dubbeltygel , varav en funktionslös och typ barbacka ridning hem....

Men det gick så bra så och turen var superlyckad, över har vi Ulle på Vindur, under kommer Stefan på Katla...

 

Anna på muska.

  

Julia på Blesi.

   

Ida på Raudur, som för övrigt får bo i sin flughuva, har fått lite svullna ögon utav flugorna, så det måste han ha.


  

O Saga på Gjafar.

Vi hade också med oss två extra på förmiddagsturen,

Jasmin på Solfaxi.

  

Och Claudia på Stigandi.

  

Varmt välkomna till baka "Tjejer" och Stefan!

Det har vart jättekul och ha er här.

På Söndageftermiddag var det dags för nästa "Miniläger" att ta plats.

Vivveka och Lisa anlände för tvådagars läger med övernattning och mat och privatlektion och lite uteturer.

Vi började med en liten privatlektion på eftermiddagen och de var jätteduktiga båda två.

  

  

Så utav förståliga skäl har jag inte hunnit blogga så mycket... 

Nu stundar ännu en vacker dag utanför fönstret, hästarna är redan fodrade och jag skall snart börja med resten av morgonens göromål, och fruckost till lägermedlemmarna.

Har sovit väldigt dåligt i natt och undrar när i allsin dar Skotta ska föla, hade en stark känsla utav att det skulle bli i natt, men Nej, falskt alarm.

Ja, ja ut kommer det väl alltid.

Ha en underbar dag, Kram/MadkullaPaula 



  


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards