madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Lektioner och födelsedagar.

Av paula Johnsson - 10 december 2010 08:32

I Fredags var vi i väg på Clinic med Gudmundur "Gummi" Einarsson, världsmästaren i pass.

Mycket bra och givande kurs.

  

På Lördagen stundade det upp till lite lektioner för Gummi och Magni  fick jobba på att aktivera bakkärran samt reaktionsförmågan som låg lite i vinterdvala....

 

Avslutningar och igen -ridningar av ridskolan har också hållts denna och förra veckan och nu är det strax dags att fira jul i stället.


Men välkomna gott folk på glöggridningar och dyl. det är underbart att tölta och galloppera i nylagd snö! 

I Måndags fyllde också lille Ludvig år... Herregud! 10 år!!! 

Ja må han leva min lille prins!

  

Och precis samma dag, den 6e december fyller även "lillla My" år, 1 år!

Grattis! Hon grattades med ett litet ben i födelsedagssängen. 

  

Ludvig var så rolig, egentligen sover han i en loftsäng hööögt upp...

-Men mamma ,du kan nog inte gå upp där med bricka och ljus mitt i morgonen, så jag sover i min soffa istället...

Gulleplutt!

  

Tänk att Ludvig blitt så stor...

Det var inte längesen han svansa kring hästarna här som 1 åring tycker jag och skulle mata höner i tid och otid och tyckte alla djuren sa iiiiii, som hästarna.

 Vet ni, Sören ifrån det danska gänget som vart här på läger och vi haft så mycket skoj med och som Ludvig utsett till sin "Farfar....

Han skickade paket på posten till Ludvig med en JÄTTEFIN radiostyrd helikopter!

Tack Sören, Ludvig blev jäääätteglad!


På eftermiddagen var det klart lite kalas, barnkalaset hade vi förra Lördagen.

Här tar vi sats, lugnt och fint så att Mormor skall hinna ta kort med...

   


Ja, så här stora blir de såsmåningom, alla mina barn har snart vuxit om mig..

Det är nästan så att när man möter dem i dörröppningen var dag...

-Vem var det?!

Oscar blir 17 i April.

Här tillsammans med mammas gubbe till höger, Gösta.


  

 Passade på att rida Skjona i går och känna lite på henne, nu när hon hunnit aklitimaserat sig ett tag.

Kändes bra, väldigt lätt i hantering och trevligt temprament.

Lagom pigg och framåt och mjuka gångarter.

Har dock inga skor än och inte igångsatt efter fölning så lite handhästridning väntas i veckan och lösgörande och öppnande inför tölten.

Skor skall sättas på i helgen.

 Hej och hopp och ha en bra helg

/MadkullaPaula

 
 
Emelie

Emelie

10 december 2010 15:13

Fin blogg & hästar, kika gärna in på min blogg handlar om mig och min hästs dagar och utveckling :)

http://kommandosminne.bloggplatsen.se

paula Johnsson

10 december 2010 16:54

Tack Emelie, jag skall gärna kika in på din blogg med. Paula

 
Therése

Therése

10 december 2010 15:45

Hejsan!
kul att se dig skriva lite igen. Jag kollar din blogg jätteofta. Så häftigt att rida för Gummi! Är han bra på att undervisa tycker du? Jag skulle vilja rida för honom någon gång men jag tror att jag skulle bli alldeles för nervös eftersom han ändå är världsmästare och så... :)
KRam Therése

http://www.gravelid.se

paula Johnsson

10 december 2010 16:53

Hejsan, va kul du säger så!
Vad glad jag blir, jo, bloggen har legat lite nere ett tag, men nu är jag i gång igen.
Jo, Gummi var jättebra, klart rekomenderas.
Men det finns många bra tränare!
Kram/Paula

 
Cia

Cia

10 december 2010 20:55

Gummi är jätte rolig att rida för, och dej såklart paula :) ska se hur de ser ut efter nyår så ska jag boka en ytterligare lektion för dej :)
Kram kram!

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

11 december 2010 07:41

Gör du så Cia, jag finns här, Kram

 
Ingen bild

kikki

11 december 2010 13:53

Paula, jag har följt din blogg i ca 1,5 år nu och den ger mig mycket nöje. Vill bara säga att bilden på dig i dimman är helt underbar

paula Johnsson

12 december 2010 14:26

Tack, det är alltid lika roligt med kommentarer! Tack snälla för komplimangen,det är kul med foton tycker jag! /Paula

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards