madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

Hästar, ungar och hembryggt äppelvin....

Av paula Johnsson - 11 juni 2010 19:22

....eller hur gick den?!

Ja, hästar och ungar i allafall.

Magni har ju som bekant fått komma in till tre vackra damer och nu har det hänt grejer månitro!

Bilder taget uppifrån huset , när man som minst anade det, eller ja, när Magni tyckte det var lugnt och skönt typ...


  

Det var Katla det....

Ràk är även hon i brunst, men för tidigt än, stona retar ofta hingsten nån vecka och Magni han är verkligen en riktig gentleman...


  


Han väntar och väntar..

Nu då lilla gumman?....

O han uppvaktar och  han uppvaktar...


   

O väntar och väntar....


    


O vallar sin lilla flock in i dungen bort från regnet.


Ja, det är trevligt tycker jag när hästarna får gå så naturligt som möjligt.

Thruma är inte redo alls än och Magni han VET, han har inte ens gjort en tillstymmelse till uppvaktning där, han vet när det är dags, fint tycker jag att naturen vet själv.

Ju, mindre vi lägger oss i desto bättre.

Har vart kul att ha dem i denna hage vi rider förbi, har haft en del turer i veckan, (dock inga kort p.g.a av totalt hällregn)

men Magni bara säger hmmmm när vi går förbi, inget mer, sen går han  tillbaks till sin lilla flock, o alla -Ohhhh vilken vacker hingst!

Ja, det har vart kul, men nu p.g.a bete så kommer de flyttas på Måndag till en gigantisk hage bakom  vårt hus o få må riktigt gott, (men vi ser dom mindre)


Ja, nu har det ju varit stundenter och avslutningar på löpande band, kompat av regndroppar....

Robin, Henriks pojk tog studenten i Torsdags, Grattis Robin!!


  


För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten......


  


Och idag var det ju skolavslutningar för mina fyra barn och Ludwig Henriks Ludwig.

Oscar gick ut 9:an idag! Hur blev dom så här stora!!!!

Eller är det bara kläderna?!

  

Grattis gubben. I love you!


Sen var det avslutning i tre av mina minsta barns  skola i Berghem som alltid i alla år firats i kyrkan, och det är ju alltid lite sentimentalt i sig...

Men nu är det ju dessutom sista året då Berghemsskolan  som skall läggas ner, mina barn kommer gå i Björketorp till hösten, så idag var det ju extra käsloladdat!!!

Lärarna och rektorn komer komma med  som tur är, men ändå, vi har kämpat in i det längsta för att få ha skolan kvar men ,men, nedskärningar ,nedskärningar.

Trist!


Idag sjöng dotera mi, dessutom själv inför alla i pupliken, o det var såååå vackert , alla kom fram till både mig och henne sen och sa hur bra det va!!!

Klapp klapp på axeln, jo, då sträcker man allt på sig som en tupp... hmmm höna!


  


O Ludvig jo han sjöng med i sin klassgrupp så fint så fint, mina barn jo, det är tydligen de me de röda ögonen, o nej, det är inget hembryggt äppelvin...


  

O Filip han sjöng med.....


  


Ja, det är nåt visst med skolavslutning.

Som tradition äter vi alltid jordgubbar, glass och grädde, efteråt så även denna gång.

Må ni få ett härligt sommarlov alla ungar!


Jo, och  nu till helgen stundar det många turer och helgläger här.

Jag vill ju alltid att alla skall känna sig välkomna och känna sig som hemma här  och vill ju alltid piffa till det lite extra om jag hinner och det är så underbart nu när man kan plocka lite blommor utifrån och sätta in...

Bilder från sovstugan där några utav dem kommer bo.


      



Och gäststugan...


      


Välkomna alla, hoppas ni kommer trivas här på Madkullen/Kram MadkullaPaula

 
 
Ingen bild

Lisbeth

12 juni 2010 10:07

Fina Magni och duktiga Paula, att du hinner med allt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards