madkullensislandshastar

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av paula Johnsson - 24 juni 2010 08:36

Fölis namngivet....

Hersir-lätt och bra. Betyder hövding, det passar väl?

Han e såååå go, och modig, så en hövding blir det nog allt av han!

Försöker att namnge fölisarna efter första bokstaven på deras far så långt det är möjligt och i detta fallet var det ju Hrekkur som var pappa, frågan är hur det blir sen , då får väl alla heta Marie och Mu, eller...efter Magni?

Turerena haglar över Madkullen och det är så kul att det äntligen satt igång igen efter denna bistra vinter.

I Måndags var det ett glatt tjejgäng här för en liten kortistur.

Här har vi Blesi...

Jo, det är ju så där tjejer att de hästarna som ofta rids utav nybörjare dom lägger sig till med en liten vana att äta lite då och då, Blesi han är för go, varje gång jag stannar för lite information, han vet DIREKT! Japp, lunchtajm! Och så Dyk!

  


Här har vi Gjafar.


  

Katla som för övrigt är med oss igen, har ju vart inne hos hingsten ett tag så nu får vi hoppas på att hon har tagit sig, men hon är ju för söt...

Hon tyckte ju Magni var väldigt stilig så hon tänkte INTE stå inne hos valackarna inte, lilla Katla travar så promt rätt egenom staketet tillbaka till farbror Magni,

-Heeeej, här har du mig igen snygging!!!

Magni är ju dock så snäll och har fullt upp att uppfostra hövdingen och Thruma så han lät henne gå därutanför och svinga på rumpan...

tills vi hämtade henne och helt sonika nu ställt henne i en hage där hon inte ser sin snygge man.

Grymt, jo, världen är tuff ibland!

  

Och Solfaxi.

  

Välkomna tillbaka tjejer!!


På Tisdagen hade vi ett annat glatt gäng här med mest killar...

Här har vi Robin och Rickard på Blesi och Krummi precis hemkomna.

  

Och dom var ju för sköna de unga killarna...

I stället för att jag och Louise som då var med och hjälpte mig säger... Ohhh, till våra hästar när det skall ta det lite lugnare, asså snacket killarna hade till sina härtar gick ju inte av för hackor...

Nedförsluttning i svår teräng.

-O, you, shilla lite, shilla lite...

Eller,

-Du mannen, mannen.

-Kompis!

Eller typ i värsta leran...

Oh my lord!!!

Nej de var inte engelska, jo, jo lite annat påbrå kanske men svensktalande, men asså detta lät så roligt så jag skratta så jag höll på att ramla av.

Yey, shilla lite shilla lite!

Jag tror jag skall pröva det hedanefter

Varmt välkomna tillbaka killar, och så Maggan såklart!.

  

Ha en bra dag/Madkullapaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards