madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Lite lätt ledbruten....

Av paula Johnsson - 8 juni 2010 11:44

Ja, helgen har ju vart och vi med den....

Mycket jobb nu.

I helgen hade vi läger och ett helt underbart sådant, vilket väder!

Kunde ju inte vart bättre!

Lördagen stundade i 6 timmars tur med grillning.

  


Goa tjejer vid rastplatsen!

Hästarna skötte sig exemplariskt.... Hmmmm ,

Katla då fick väl lite fnatt och blev väl taggad på ängen så Christina valde nog att sitta av....

Men katla då.... jo hon gick hemåt själv.

Va e detta?  

Japp blev till att ut och leta efter Katla lilla, och Christina, jo, hon fick ju göra en wannabe Paula....

Sist va det ju jag som fick dubbelrida...


  


 Men solen skiner och vi med den!! 

Behövs lite rastas lite  ibland....


    


Ja, det var en händelserik tur...

Katla då, jo vad blev hon av?!

Ringer Henrik, snälla ta en häst och ut och leta fort!

Henrik tar Raudur och precis när vi är på ingåeende ja, då ser vi Katla i hagen med sadel och träns mumsande gräs...

Bra vicken tur!!

Men det jag såg mest, det var ju hur passtaktig Raudur var med Henrik i sadeln.

Jahaåpp, macho som man e, -Kom nu här får jag rida till han lite.

Katla är infångad och på plats i stallet och jag rider Raudur nerför vägen med alla blickar på mig.

Inte ett svar....

Raudur, hallå!!???

Håller kvar, håller kvar, var är eftegiften?

Nej då backar Raudur ner i det djupaste diket på hela Madkullen och vägrar att ge svar i tygeln. O jag envis som man är, "tänker inte släppa förrän jag fått svar"

Tills jag ramlar av.....

Raudur bara sätter sig på ändan ner i diket, jag tänker, Nej inte ramla av, håller mig kvar med allt jag förmår och sätter väl in hela handen i sadeln eller nåt, så det kändes ju som fingrarna gick av... och till slut möts vi på marken jag och Raudur bredvid varann...

Hej hej och med en blodig hand.

Jag upp igen, undrar om dom såg det där uppe då?

Jodå, tydligt!   


Upp igen och le!!!

Ja, kära nån flickor vad det händer på Madkullen....


Sen lite längre fram på kvällen satte jag väl ögat i nåt kompostgaller eller nåt  så nu har jag en blåtira på andra ögat istället...

Herregud...


Söndagen bestod i en fyratimars tur med lunch, då ett par fler deltagare deltog.


  


  

En underbar tur och ja, alla satt kvar....

Greta gjorde oss sällskap med



  


  


På kvällen var det dags att släppa in Magni till sina ston...


  


  


  


Thjoho, livet leker verkligen flickor!!!


    


    

Ingen utav stona är riktigt i brunst än, så det tar nog några dagar.

Spännande spännande!


Och fler ungar kommer det ju på gården, Bella har ju fått ungar  som jag skrev häromdagen, och efter lägret, ni vet ju jag sa tjejer att nu kommer det och mycket riktigt, Lisa fick och gömde fyra söta kattungar i ladan.

Och det roliga är ju att vi tog in dem i badrummet, Lisa bär dom och lägger dom hos Bellas så nu hjälps damerna åt, den ena går ut och tar rast, den andra diar och så byts de av... Tjeckt va??!!


Detta är Bellas...


  


  


Här är några av Lisas...


  

Asså hon får så vansinnigt fina kattungar och med superlynne, välkomna att tinga, men denna lilla skall vi behålla... Kolla färgen, har aldrig sett nåt liknande, verkligen beige!

  


Ja, och rymmlingar har vi här med, Hilda har rymt x antal gånger och varje gång ringer grannarna Monica och Göran, och igår tog det väl priset, -Ja hejdu det var Göran här igen...

Har du alla hästar hemma ikväll eller?!

Jag sitter i lugnan ro med barnen i soffan.

-Jo, det tror jag väl...

Tittar ut, det saknas typ fyra stycken + en åsna.

-Jag kommer!

Som tur e har jag hjälpsamma barn och grannar.

Josefine och Ludvig springer med mig ,med varsinn grimma

Jodå, Trana, Skella Flekkur Skotta och lilla Greta står uppe på kalhygget och käkar gräs, sprungit rätt förbi Magni och hans fruar, bara en sån sak.

Ja, kära nån, inte undra på att man är ledbruten idag....

Kram Kram/MadkullaPaula


 
 
Cia

Cia

8 juni 2010 15:33

nämen paula, vilka äventyr du får va med om :) åhh sikka goa kattungar :D får tinga en liten nån gång framöver när man har fått arbete och eget hushåll :)
sköt om dej!

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Louise

8 juni 2010 17:26

Skulle inte Skella in till Magni också??
Kram

 
Ingen bild

MadkullaPaula

8 juni 2010 19:15

Vi får se med Skella, Fekkur kan inte vara ifrån henne så det var så det börja igår, jag hade så släppt in Skella till hingsten, helt plötsligt står Flekkur där och ror runt!!!
Vi får se vi får se....

 
Ingen bild

Karin J

9 juni 2010 10:47

Man kan aldrig komma och påstå att det är händelselöst på Madkullen!! Vilken cirkus! Och Katla och Raudur - vad flög i dem?? Ha det gott och akta ögon och händer!! Kram! Karin

 
Carina Bouvin

Carina Bouvin

10 juni 2010 00:06

Hej Paula!
Tyckte det var så läckert att åsnan sprang med lös när ni red förbi hemma hos mig. Ha nu en riktigt skön sommar! Kram Carina

http://www.dreamwishes.net

 
Ingen bild

Vivi i Värmland

11 juni 2010 00:22

Hej paula! Jag kollar ibland för o se hur hingstfölet växer till.Men va kul filmer du har fått med på youTub då...den där Bulten, han tror nog han är en häst.Tjusiga kadriljer ni har övat in. Puss till Thruma o Katla särskilt. Kram vivi

 
Ingen bild

Tina

11 juni 2010 22:48

Hej Paula! Tack för ännu ett roligt o händelserikt läger!! Ser med spänning fram emot nästa, hoppas bara att inte jag behöver "dubbelrida" då.....haha Kram Tina

 
Ingen bild

MadkullaPaula

12 juni 2010 07:07

Kram Kram Tina, ni är alltid varmt välkomna tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards