madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

Datorhaveri!

Av paula Johnsson - 1 juni 2010 22:27

   Ja, det kan man väl säga!

Har vart i luven med Telia i drygt två och en halv vecka nu....

Asså undra hur många timmar sammanlagt i telefon i kö?!

Två modemer gjorda, två farbror tekniker varit här osv osv... men nu gott folk, nu... I`m back!!!

Ja, jobb har det ju varit här ändå under tiden, men jag har allt saknat min lilla blogg.

Får väl börja från början...

V. 20 var det ju avslutning på ridskolan då, en del grupper hade önskat ridning på ovalbanan...

Jessica.

     


Johanna.


  

Rebecka.


  


Vackra Solfaxi.

  


Daphne.


   


En nöjd ridskolefröken så här i slutet av terminen, flickorna har utvecklats så mycket!


  

Linnea.


     


O fölet det växer och frodas, inget namn givet än...

Snälla fölögon...


 


Visst e vi fina?!


     


Knepig färg dock...

Tiden får utvisa men misstänker att han kan bli gulbrun som sin mamma... 


Alla andra djuren på gården mår också bra här...

Bella har fått fyra små underbara kattungar, återkommer med bilder.

Ankor hönor, grisar get och åsna mår prima och alla hästar förstås.


  


Här hälsar Ludvig på fölis...


  


Barn har oftast en sån fin relation till djur helt innbyggt om de får växa upp med djur, fint att se faktiskt!

Knatteridningen har ju också haft avslutning, de e ju för goa ungarna, de är så små så små..

Lilla Linn på avslutningen... (vi skulle rida ut i skogen och se om de flyttat in några nya troll innan det var dags för bulle och saft)

Jag-Ja, nu får vi hålla ögonen öppna i fall vi ser några troll?!

Linn- Du jag håller alltid ögenen öppna när jag rider, alltid!


Jo men det är väl klart?!....

Tänkte ju inte på de...


  


Helgen i vecka 20 hade vi också ett miniläger för tre mammor med deras döttrar, så trevligt och vilket väder vi hade, kanon!

Här har vi glada tjejer som väntar på att få dra i väg..


    

 O här kommer vi i rasande fart uppför backen på väg mot lunch platsen...


  


  


O här svalkar vi oss lite på rastplatsen...


    


O grillmästare 1...


 


O grillmästare 2, himla bra grill vi skaffat för uteturerna i allafall...


  


O My hon hade ju saknat oss....


  


  O sicka underbara dagar vi hade, varmt välkomna tillbaka flickor!!


  


 


O en del av hästarna har ju kommit på lite gräs och en del kan ju kappt hålla sig för skratt...


  


    


  


ja och sen hade jag en tur med ett företag här  nån dag... dagarna går lite i hop, när man inte kunnat blogga på hundra år?!


            

Men ett glatt gäng var det och varmt välkomna tillbaka alla...


Öppet hus var ju också som bekant i Lördags, det blev en liten nätt skara som samlades, men vädret var kanon och huset lyckat...


Här kör vi kadriljuppvisning...


        


O Asså till och med jag kom ihåg programmet!!!


  


Emellan varven var det ponnyridning loppmarknad och fikastund och självklart klappa och mata andra djur...


  


  


  Alla ville klappa...


  


O ungdomarna var flitiga i köket....

Bra att kunna mattematik nu...


      


O vi har lyckliga vinnare av tröja med Madkullentryck och tur på islandshäst...


     


Programmet som sådant...


    


Och det var allt lite folk....


  


Här fixar vi oss för uppvisning nummer två...


  


O då vet jag inte vad som flög i vår lilla get??!!

Han måste ha blitt tokig för att hästarna typ inte gick åt samma håll eller nåt, han var verkligen galen!!!

Kolla Louise klipp på Youtube  http://www.youtube.com/watch?v=y2RQ4Eyhhuo


Ja, kära nån...


    


Här får jag mig en tjottablengare rakt på benet?!


  

O Raudur ver han också efter... men gud va jag skratta... jag skratta så jag fick ont i magen och likaså tjejerna, Johanna S sa sen det här var den roligaste uppvisningen under alla år!!"!


Ja, han var verkligen galen!!!


  


Det finns också ett annat  klipp på Youtube som är lite lugnare från vår dag som härliga Cia har knåpat i hop riktigt proffsigt! 


http://www.youtube.com/watch?v=0f7SwHpIMjo


Efter kadriljen hade vi en litet extranummer till Micael Jacsons Black or white....


  


Jag ledde med Magni...


  


O självklart fick vi ju ta med alla våra fina svart vita djur...


    


  



Men Bulten han var änna lite trötter....


    


Tack för en jättetrevlig dag, tack alla som kom och tack alla som ställde upp och hjälpte till, ni är guld värda.


Nu håller vi tummarna för att datorn fortsätter att fungera så jag kan fortsätta att blogga, Sov så gott nu och hörs igen, Kram Kram/MadkullaPaula


  



 
 
Ingen bild

Louise

2 juni 2010 15:49

Haha...jag bulten var ju för rolig :) jag har ju lagt upp 2 filmer...har du sett den andra?

Ha det bra/Louise

 
Ingen bild

Christina

2 juni 2010 16:06

Det är då för väl att Du är tillbaka med din blogg
det har varit tråkiga två veckor utan den.
Mmmmmm så fina ni är på uppvisningen och fölet har vuxit och blir vackrare för varje dag och nu kommer vi snart och skall njuta en hel helg, vi ses på lördag/kram fr Christina

 
Cia

Cia

2 juni 2010 16:21

va härligt att du fått tillbaka internet igen och kan försätta blogga! :D blev väldigt mkt läsning å sånt gillar vi :) kul att du gillade filmen! :D
massa kramar Cia

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

MadkullaPaula

2 juni 2010 19:57

Hej Louise, hittade bara en påyoutube, var finns den andra? Kram

 
Ingen bild

Anna och Agneta i Älekulla

2 juni 2010 20:24

Visst är det bra med internet, när det fungerar...vi har saknat bloggen.
Kunde tyvärr inte närvara i lördags och det var ju synd. Hade vart kul och se Bulten live, det var riktigt roligt att se klippet på youtube.
Ha nu en riktigt härlig sommar allihop så ses vi fram i höst när ridskolan börjar...
Kram från Anna, Perla och Agneta m fam.

 
Ingen bild

Tina

2 juni 2010 20:35

Hej Paula! Vad skönt att du är tebax på bloggen. Nu kan man få veta vad som händer på Madkullen igen.Längtar verkligen till lördag... skall bli helt underbart att få vara hos er hela helgen. Kram Tina

 
Ingen bild

Louise

2 juni 2010 21:13

den ee också på youtube :) Om du söker på iLoveStickan så kommer det fram 2 stycken :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards