madkullensislandshastar

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av paula Johnsson - 1 maj 2010 20:14

Känns nästan som om Skotta kommit hem som jag köpte utav Raudhettas islandshästar för typ 100 år sedan och sedan sålde några år därefter med sorg i hjärtat.

Det är inte den Skotta utan en ny Skotta, men sååå lika både i utseènde och sätt.

 

Vi var ända in i djupaste Småland och hämtade denna lilla dockan.

Ludvig var med oss, och jag intalar mig att efter alla dessa hästhämtningar mina barn har varit med om genom åren MÅSTE de bli väldigt tåliga va? 

Ludvig var jätteduktig i allafall.


  


Här träffas Thruma och Skotta....

Discuterades mycket eventuella mjölkstockningar, hur lång tid   det är kvar till dagen D, hur många barn de har sen innan osv.

Såg bara två vita svansar gick iväg sida vid sida...

  


Lite lika med vita svansar och tjocke mage!


  

Välkommen Skotta till Madkullen!

Tror Eva räknat lite fel trots allt,Skotta beräknas föla i slutet av Juni, början av Juli, men resan gick bra hem och allt är under kontroll.

Tack Eva för du låtit Skotta flytta hit till oss, hon trivs redan bra och vi kommer ta väl hand om henne och hennes föl!


  


Måste bara delge en sååå fin dikt så här på Lördagkvällen...(hoppas ni ser vad det står för de  är så vacker)

Ta väl  vara på varandra/Kram MadkullaPaula

  

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards